Bambam's Addicted

Filem | Di bawah Lindungan Kaabah - Indonesia

Dulu hangat dengan cerita Ketika Cinta Bertasbih.. Perempuan Berkalung Sorban.. sekarang nie CB dok melayan movie Di Bawah Lindungan Kaabah.. tengok cerita-cerita macam nie.. memang berkesan kat hati..huhuhuhu.. FIlem ni dah lama kot eh.. apesal daku baru nak tengok? huhuhuhuhu




Kesemua cerita ni memang adaptasi dari novel.. kalau nak compared kesedihan dengan ombak rindu.. 10x lagi sedih dari ombak rindu.. hehehhehe.. sebab CB tengok cerita-cerita ni menangis beria.. tengok ombak rindu nan hado nangis lak.. 




CB suggest lar.. korang pergi lar tengok movie nie.. ehhh.. jangan korang cari tiket kat wayang berhampiran lak..hahahha.. tak ada di pawagam eh.. alar macam tak biasa lak korang nie.. download aje lar!

Short Review

Berkisahkan percintaan antara Hamid dan Zainab.. kerana berbeza darjat dan harta.. cinta mereka tak bersatu.. kerana difitnah.. Hamid diusir keluar dari kampung.. kesian emak si Hamid tinggal seorang.. Zainab yang patuh kepada ibubapa.. akur dengan mereka untuk dijodohkan dengan lelaki lain walhal cintanya adalah untuk Hamid seorang.. Impian si Hamid untuk mengerjakan Haji makin tercapai selepas kematian ibunya.. manakala impian si Zainab untuk berkahwin dengan lelaki yang dicintai dan mencintainya tergantung. Adakah tercapai impian mereka berdua? 

Wahhhhh.. macam sinopsis novel pulak..hahahah.. nak baca lebih lanjut pasal movie ni boleh lar google! aipppp~! jangan malas eh..heheheheh.. adegan yang tak leh blah dalam filem ni ialah.. boleh pulak sponsor filem nie.. selitkan iklan dorang dalam cerita.. ahhahahha.. macam kelakar pulak.. then tahun 20-an memang dah pandai buat pernafasan mulut ke mulut eh?? kui kui kui..

10 ratus ribu orang tambah perasa! :):

Prettywrite said...

filem indonesia yang islamik memang best2..bila lah malaysia nak buat cerita yang logik sikit..hoho..tp yna tak tgok gak lg citer ni..hehe

Anonymous said...

hah?
sedeyh dr ombak rindu?
kena tgk nieyh

eB said...

yer ler kot x?

Myra Jay said...

Wahh layan citer Indon ye CB :)

Unknown said...

ni citer indon ke? bukan ke ada telemovie malaysia yg fauziah ghous berlakon..lebih kjurang je tajuknya

nabilah_2908 said...

tk pernh lagi tgk movie ni...

tapi yg ketika cita bertasbih tu ramai kata best....tu pun belum tgk lagi...huhu..entah bila tak tau la..

ha..kalau keluar kat tv...best gak...time2 raya ke... :)

Not Specified said...

Filem indonesia memang boleh buat kita menangis, sedih je jalan cerita mereka. T^T

Jahirah said...

blh download le filem ni ye....

shandye. said...

laudya cinta bella tu santek sangat.

=)

ok. komen aku off-topic sangat, kan? hahaha...

Anonymous said...

Lebih baik dari Ombak Rindu..... Jauh lebih baik...elemen kecintaan pada Agama, Keluarga dan kisah percintaan digarap begitu menarik.. Sorry ombak rindu fans..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...