Bambam's Addicted

Syukurlah kau ADA dari TIADA!

Dalam family den.. den sorang yo ada hidung yang pelik sikit.. -.-' Most of the time kalau ada kes terpencil pasal hidung.. mesti dorang akan refer pada den..haha! macam anak-anak buah den yang spesis hidung kembang.. dorang akan kata.. mesti time mak korang ngandong kenan kan achik kau.. grrrrr~ Omak den pon selalu cakap macam tuh.. pffftttt~!!

Nampak tak saya takde batang hidung??!!
Fisikal hidung den nie.. tak tahu macam mana nak terang. dia macam objek satu mentol yang tergantung dari atas tanpa asas pendawaian yang kukuh! macam mentol tanpa dawai.. tetiba ada mentol yang menyala dekat situ.. macam tuh lar bahasa kiasannya. Sudah lar kembang! tetiba tercotokkk dekat situ! kekekeke.. okeh fine saya rasa kelakar dengan hidung sendiri. -.-'

Satu petang, duduk menilik muka anak buah kembar den. Kita orang compared cari apa yang sama?!! hehehe..agak musykil bila menilik cari benda yang sama pada si kembar. Walhal dah lar namanya kembar opkos lar sama. Ehhh, itu kalau kembar seiras! Ini kembar tak seiras dan berbeza jantinanya. Sudah tentu mencari persamaan apa yang ada antara mereka dan gagal mencari point! duhhh~ kami tengok pada hidungnya. Sah sorang takde batang hidung!

Hahhhhh.. nie mesti ikot achik kau nie!!!

LOL.. aku yang cakap sendiri. Tak payah nak cakapkan.. aku dah tahu jawapan yang tersembul kat mulut masing-masing. hehe! Pastu mula lar buka topik pasal Irma Hasmie ada hidung mancung. Pakai tudung cantik jek nampak hidung tersembul. Tak macam hidung aku yang macam hidung badut nie.. kekekekek.. Then my SIL pon cakap. 

Macam nie lar gayanya! -.-'

Achik jangan lar bandingkan ngan perempuan cantik. Memang lar selama-lamanya kita akan rasa tak cantik. Cuba compared dengan orang lain yang takde hidung ker. Terus rasa hidung tuh cantik..

Hehehehhe.. terus menusuk ke hati sanubari den. Yelar.. walaupun hidung aku tak mancung at least aku ada hidung dan ia tidak sumbing. So terus den kobar.. "Yelar Kak Anis.. BERSYUKURLAH achik ada hidung..huhuhu.. " 

Ehhh tak kisah lar hidung aku takde batang. Asalkan aku ada lubang hidung untuk aku bernafas! TAPI aku tetap rasa HIDUNG AKU COMEL macam perempuan kesejukan di kutub utara sampai hidung kemerahan-merahan tuh! hahahahahha.. kau ado? nan hadoo!! ^^,

Jom ukur hidung masing-masing! ahhahaha

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

9 ratus ribu orang tambah perasa! :):

cik aisha said...

betol tu....ada gak hidung dr xde...:) tp ye la kdg2 mmg asyik xpuas ati je...hehee

Cik Bambam said...

@cik aisha
nasib baik permbedahan plastik utk cantik hukumnya haram.. kalau tidak..nak gak ku mancungkan hidung! hahahah

tiefazatie said...

bersyukur la dgn apa yg ada..comel pe..=D

Zura Tahir said...

xpe CB...asalkan boleh bernafas... :)

Mama Zharfan said...

yg penting sempurna, cuba tgk org2 yg lahir as cacat, lagi sedey kan..
pstt -- hidung me pun spesis pesek gak...ada btg tapi kembang sikit sbb ikut gen arwah ayah heheheh so me memang cari hubby yg idung mancung tak nak my boys ikut idung me :p silalah tiru apa yg me buat tu ok :)

EjAt_mU89 said...

jln cni :)

Ct Aja said...

hi3, cukupla ade idung, tak mancung pun take, jnji ckup 2 lubang...ki3

Perjalanan Tanpa Noktah said...

Yang penting bersyukur dengan setiap pemberian yang Allah berikan dan jangan sekali-kali mengubah kejadian itu....

Cik Bambam said...

Alhamdulillah.. syukur seadanya.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...