Bambam's Addicted

Mengadu jek tahu!

Kita sedih.. nak makan kay ep cee.. duit tak cukup coz bulan nie bajet lari.. tapi orang dekat luar.. lagi sedih.. jangan kata kay ep cee.. nak minum air bersih pon tak mampu..


sadisnya saya..

Kita sedih.. nak beli henbag Louis Vuitton.. beg koyak ckit jek pon.. tapi orang dekat luar sana.. jangan kata beg.. pakaian pon lusuh tak berganti..

sadisnya saya..

Kita mengeluh kat mak kita.. hari-hari mak asyik nak masak lauk sama jek.. mogok tak nak makan.. makan roti lagi sedap.. tapi orang dekat luar sana.. tadah air kencing binatang dan rumput buat snack plate..

sadisnya saya..

Kita mengadu kat Yang Esa... kita kata.. kita dah penat hidup macam nie..

Malunya kita awak..

Sebab insan lain.. mengadu dan meminta pertolongan lebih besar dari kita.. bila kita dengar apa yang mereka pohon.. dan bandingkan apa yang kita pohon.. kita jadi malu awak.. sebab kita fikir.. biarlah doa kita.. ditunaikan kemudian hari.. tunaikan lar doa orang lain yang lebih memerlukan..

Awak..

Bila kita nak berhenti mengeluh?

Celoteh Cik Bambam: saya motivasikan diri sendiri.. selalu mengeluh.. itu tak cukup.. ini tak cukup.. bila tengok orang lain yang lebih senang dari kita.. kita tercalit cemburu.. itu normal.. tapi jadi abnormal kalau dengan orang yang kurang berkemampuan dari kita pon kita nak cemburu.. =.='

4 ratus ribu orang tambah perasa! :):

AYuNG said...

lumrah manusia..

Anonymous said...

terus insaf!

Sunah Sakura said...

nice entri ni...

Nurul Jannah said...

suke entri ni!! tq kak :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...