Bambam's Addicted

KES: Kantoi tak puasa!

Today I ponteng kerja! haha! Bak komen adik aku dalam FB. Merajuk tak dapek berbuko poie Soromban kato eh.. Then dia kata.. Alar.. macam kau puasa! LOL! Memang lar den TAK BOLEH NAK PUASA!! Tapi den bersebab tak leh nak puasa. Keuzuran. Kalau perempuan uzur boleh berpuasa.. aku puasa okeh! Masalahnya tak boleh. So, harap maklum lar! Macam dalam ENTRY nie.. best ker perempuan boleh cuti puasa? Rujuk lar kome sendiri! Maleh den nak kobar!

To make a story.. wahhh.. speakang lak.. Pagi tadi goreng lar nasi balance bersahur. Dekat rumah boleh lar buat menu sesuka hati. Kalau dekat opis kau kena makan roti jagung 70 sen jek tau! So extra benefit lar dapat duduk rumah dengan keadaan diharamkan berpuasa! -.-' Masak kat dapur kelepung kelepang macam nak masak untuk berbuka puasa! Masak lar lebih sebab ada sorang budak kecik umur 5 tahun nie pon tak pose jugak.. ehhehe

Amek sepinggan nasi goreng makan lar dalam bilik.. Silap daku lar lepas makan tak basuh pinggan cepat-cepat kan sebelum budak Darjah 2 nie balik dari skolah agama. Sekali keluar bilik dia nampak aku ngan pinggan kosong and cawan kosong untuk di bawa ke sinki dapur!! #demmmmm!

Dia boleh follow den dari belakang.. Pastu bermula lar dialog tipu sunat. Sebab kalau dia tahu den tak poso.. Malu lar teman.. Nanti dia pon mula lar ngengada sakit perut dan menggelupur nak buka puasa jugak. Bukan boleh diramal budak tuh!!

Adam: EHHHH.. ACHIK TAK PUASA EK!!! 
Acik: Puasa lar.. ni pinggan sahur.
Adam: Ohhh.. kalau sahur, tengah hari boleh makan eh achik???
          (sape lar ajar kau nie nak oi..hahahhaha)
Acik: Bukan lar.. Ni pinggan sahur pagi tadi. Achik sahur dalam bilik. Pastu pinggan lupa nak basuh.. Acik basuh lar nie.. 
Adam: Ohhhhhhh.. (berlalu pergi tengok kartun)
Acik: (Selamat aku..wakkakakakka)
Lelaki yang takde sebab-musabab jangan lar mengada nak guna alasan nie.. and jangan lar menggatai nak tambah dosa ponteng-ponteng berpuasa tanpa alasan!!!!

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

7 ratus ribu orang tambah perasa! :):

Aziela said...

Memang waajib la kalau tipu sunat dengan kanak2 umur begitu.. Bukan kita yg kantoi..dia yg kantoi nnt..hehehehe ( anak den samo yo tuh..)

Cik Domo said...

haha..pandai ek pusing2...ekekeke XD

tiefazatie said...

hahha..klu ifa kn..xleh pose tue..xde pun mkn2 tau..just minum air je..haha

dilazfamily said...

wah..ayat baik punya samapai budak tu boleh percaya.selamat berpuasa bambam

deeya said...

homaaai ! tak pose kemaen sodap makan nasi goreng . deeya kalau tak pose , makan maggi jer . pastu lari kat belakang umah . makan kat bawah pokok klapa sawit .. pergh ~ mantop ! huhuhu ~

Zura said...

xpasal2 je kantoi...

..m@m@ T0meLL.. said...

muahahaha,ayat tipu yang terbaikkk!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...