Bambam's Addicted

Blogger berhaluan KIRI..KANAN..KIRI..KANAN..

Dah gaya berkawad.. kiri kanan kiri kanan.. sebenarnya ko nak gi mana? cik bambam nak straight jek.. masuk simpang bila perlu.. so takde lar membelok tak tentu hala kann.. pergi mana-mana kita kena ada hala tuju.. guidelines pon penting.. tapi kalau kita jadi seorang blogger? korang nak ikot yang mana?

For me, dalam blog CB tak nak ade tertumpu hanya pada satu blog saja.. macam ada yang suka baca kisah-kisah artis.. ade yang suka baca blog personal.. ada yang suka baca blog merapu-meraban mcm blog cik bambam ko nie lar..ape jenis cerita pon dia main tadahhhhh jek! :P yes memang blog ni blog tadahan entry tah hape2.. more to my personal life and interest.. but in my reading kita kena terbuka ngan dunia luar.. baru otak berkembang!



Dari pembacaan CB lar.. apa yang dapat dilihat.. blogger ini ada macam-macam orang.. tak semestinya kita nak ikot or setuju apa sahaja penulisan orang tuh coretkan.. ada yang SETUJU and ada yang BANGKANG.. ada yang BACKUP and ada yang LAWAN.. ada yang berada di pihak KANAN and ada yang berada di pihak KIRI.. Itu normal.. kita diciptakan berpasangan kannn.. Tapi kita sendiri tak tahu sebenarnya yang setuju itu sebenarnya jadi pembangkang, yang lawan tuh sebenarnya backup and yang kiri itu sebenarnya yang kanan.

So, tak yah lar nak kipas orang tuh nak kipas orang nie.. kita dok tengah-tengah tak yah masuk campur hal orang sudah lar.. kekadang kita pon dapat baca sendiri apa yang betol and apa yang salah.. otak kita mampu tafisr benda tuh lebih dari logik.. bukan hanya sekadar minat kat orang tuh.. kita pon terus sokong even ada apa yang dicakapkan oleh pihak lain tuh kebenarannya..

Take in positive way.. yang tak suka kita letak ke tepi..anggap ia sebagai teguran and just go ahead wit ur life.. malu sekarang takper kot..jangan nak malu kedian hari.. kita lebih kenal diri kita kan.. orang cakap apa pon..walaupon ia sakit..tapi kalau ia bukan diri kita.. PEDULIKKAN!

Cik bambam credit to LENSA ROSAK atas entry nie.. ada juga baik buruknya.. sebab buat CB terpikir banyak perkara dari sudut perspektif yang berbeza.. and to AIDIDLEAKS sebab blog dia buat kita pikir jangan mudah terpengaruh dengan dunia luar tuh. Buat sumting kena pikir panjang, baik dan buruk.

and to BEN ASHAARI sebab dia banyak tolong newbie untuk market blog dengan segmen-segmen beliau walaupon certain people think it's JUNKS. and tak juga semua segmen CB join.. tengok topik lar jugak kan.. ini idak..pantang tgk segmen,..semua nak join..hehehhehe..

and others blogger yang tegakkan idealisme dorang sendiri.. People.. we're different... accept it.. kalau suka keep reading.. if not...click saja tanda pangkah.. abes cerita..!tak payah nak jadi fire stones keruhkan suasana sedia ada.. and tak yah nak jadi kipas susah nak mati sangat lar der..

Cik Bambam ko di pihak tiada pengaruh kuasa-kuasa besar..! :P Buat politik sendiri..kekekekeke
Noted kawan-kawan..bukan dekat alam maya jek..dunia luar pon sama.. jangan jadi fanatik terlampau..hehehe


12 ratus ribu orang tambah perasa! :):

Belalang hijau Perisik said...

xde org membangkang idea kita pun x best jugak...dia perlu ada pro dan kontra nyer baru best idup nih...

seperti kerajaan, dia perlu ada pembangkang utk mmberi tahu yg kerajaan masih mempunyai kelemahan dan perlu dibaiki.

err...apsal rase komen nih x best ah? x pe la drop jugak ^_^

Cik Bambam said...

@Belalang Hijau
yep..saya cuma bicara psl hormati pendapat org lain..nak bangkang or setuju biar berpada..jgn terlampau fanatik..itu saje.. :P

blog nie blog terbuka..disilakan komen +ve and -ve..hehehe..

Unknown said...

mana2 jerk.. aiman tak kisah...

hehe..

Siti Noraisyah said...

Yang fanatik tu kadang2 yg suke komen menambah-nambah.. sampaikan benda kecik je pun terus jadi besar... bahaya.. bahaya..

Cik Bambam said...

@Mrs. Asida
hahahaha..leh lak gituh ek.. kita dok tgh2 udah lar kak asid kan.. :P

Cik Bambam said...

@Siti Noraisyah
kak ct jugak yg paham intipati entry kiter!hehehehe.. :P baguih betol! ehheheh..nie sayang lebey nih!hahahah

suria lekatlekit said...

senang cakap ada otak pakai.. masing2 semua dah besar. takde budak tadika yang tulis blog kat sini.. kalau adapun budak skolah rendah bapa kerat sangat, dah 2 3 kerat tu tak payah rosakkan minda dorang. yang dah berangka2 usia tu dah mampu fikir sendiri baik buruk. Suka jgn membabi buta, benci tu jangan sampai buta mata.. Lihat la dengan akal.. sebab mata kadang2 tak nampak apa yang betul & salah.

DALAM BERBLOG TAKDE ISTILAH KAWAN ATAU LAWAN

Cik Bambam said...

@THE LEKAT LEKIT STORY
ok..speecless!hahhahahah.. 2 thumbs up! :P

Unknown said...

blog kita suara kita..tulis je apa2 asal tahu batas2

Cik Bambam said...

@Edy Zaidi
yg menulis tuh xper lagi..yg lagi keruhkan keadaan lagi parah..hurmmm..

ell said...

saya sokong cb, kalo suke baca, tak suka pangkah, senang bes citer peace!!!!!

Cik Bambam said...

@lipan lapa
kannn~! jom giv me 5! :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...