Bambam's Addicted

Hantu-hantu coklat mula berkeliaran!

Macam mana kita nak kategorikan sesorang itu di bawah Akta Hantu Coklat? Hahhhh! ada ek Akta Hantu Coklat!hahahaha.. takde2.. cik bambam reka sendiri..kekekekek.. Meh CB sory kat korang 6 jenis coklat yang pasti mengecurkan air liur korang..!nyummy2!!



Couverture Chocolate
Selalu digunakan dalam pembuatan coklat handmade sebab coklat nie mengandungi extra koko butter yang dikategorikan di dalam coklat yang bermutu tinggi dan menghasilkan rasa yang lebih baik!

Coklat Tawar
Ingat ikan je ker ada ikan air tawar..hehehe.coklat pon ada der.. Coklat ni selalu guna untuk buat kuih dan kek. Biasanya kita tengok orang akan cairkan coklat nie dekat dalam bowl yang bawahnya ada air yang mendidih.. coklat ini lar kot ek?! :P

Coklat Susu
 Kombinasi gula, kakao, cokelat cair, susu, dan vanila.Mengadungi peratus koko yang lebih rendah and lebih manis dari coklat tawar.  Coklat nie lebih lembut dan penggemarnya adalah kanak-kanak. Tidak sesuai digunakan di dalam masakan sebab ia cepat hangussss~!

Coklat Putih
Tengok gambor pon dah tau fizikalnya putih so tak mengandungi peratus koko yang tinggi! Nak masak kena hati-hati coz cepat hangus..Kandungan coklat adalah dari lemak coklat (apa gayanya lemak coklat ek?), gula dan vanila serta tidak mengandungi coklat padat.

Koko
Produk koko yang diperoleh bila lemak koko dan koko telah dipisahkan. sian dia non..terpisah..ekkekeke. Senang di peroleh dan lebih ekonomi..

Coklat cair
Produk minuman koko yang mengandungi kadar gula yang tinggi dan menyumbang besar kepada peratus peningkatan berat badan! sadis betol.. dah lar daku suka Milo Tabur.. =_='  menarek kan fakta coklat nie..!credit to infospesial. Apa yang penting!!! CB suka dark cokolat yang pahit! ehheheheh.. dan juga tak dapat mengalahkan COKLAT KEGEMARAN  cik bambam ko nie..nyum3!!


16 ratus ribu orang tambah perasa! :):

Siti Noraisyah said...

Samelaa... akak pun suka dark coklat.. dulu masa blajar kat UUM selalu beli coklat bnyak2...

b a m b a m ' s said...

@Siti Noraisyah
sedap kan kak..manis2 pahit..tp x ramai yang gemarkannnyaa~! ehhehe

Lavender Harum Wangi said...

woahhh~ coklat mmg sedap~!! erk, suka choki2.. CB suka x? hee.. :p

b a m b a m ' s said...

@Lavender Harum Wangi
iskkkk!!suka okeh!!heheheh

s.u.h.a said...

sangat lapar coklat.

b a m b a m ' s said...

@s.u.h.a
hehehe..gi 7E beli ceklat..kekekek

tomato said...

laling bambam !! nak ceklat sob sob :'(

b a m b a m ' s said...

@tomato
sok dah siang gi beli ek tomato.. malam2 kedai x buka dah.. kot2 kempunan gi cari kat 7E yoo~ :P

Kaseh said...

saya adalah hantu pada segala tok nenek cokelat..sebab tu saya boolattss.. and saya happy.. lalala :P

Ekinn Zhareef said...

nmpak cm shedappppppp jek. hehhe. lama dah xmakan coklettt. ekinn suke makan eskrim coklettt ! ^____^

JIJI YU said...

da lame da aku tak makan cokolat

mamaaedrean said...

i like... ;p

b a m b a m ' s said...

@Kaseh
samo lar ngan den!kekekek.. :P

b a m b a m ' s said...

@Ekinn Zhareef
sedappppp~! siang td pon beli ceklat lagik!hahahahha

b a m b a m ' s said...

@JIJI YU
leh lar beli ari nie..sian coklat dilupakan..ahhahah

b a m b a m ' s said...

@mamaaedrean
i like tooo~! :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...