Bambam's Addicted

Tak jumpa jalan pulang....!

Date: 6 Sept 2010
Masa Kejadian: 10.00 pm - 11.30 pm
Kawasan Terlibat: Puchong-Putrajaya-Jenderam Hilir-Sepang-Nilai
Mood: Menangis air mata berjurai macam tak dapat balik beraya!

Ini bukan kali pertama aku sesat...tapi ini kali pertama sesat giler barat-utara-timur-selatan!nak aku camput timur tenggara-barat daya-barat laut-timur laut-timun laut...errrr..timun laut gamat ek anak2..!!wehhh korangggg..sian aku..(padahal tak payah dikesiankan..sebab padan ngan muka!)

Mula2 perancangan..berbuka pose bersama Mekna terchenta..nak pegi umah dia kat Puchong Perdana tuh pon dah sesat..wahahhaha..nasib baik ada GPS baekkk punya..yakni abg aku yg jd tourist guide by fon..mmg berjaya sampai ke umah Mekna..kalau tidak leh sampai awal..ngan jalan jem dan aku tersalah tgk signboard lagi..so aku sampai lambat...heh~ sempat singgah stesen minyak pegi beli roti n air utk berbuka incase tak sempat sampai ke destinasi berbuka pose..Hahhh..!!nasib baik aku beli..mmg kena buka kat dalam kete pon..padahal umh Mekna nak ker IOI Mall tuh brapa kerat jek jauhnya..hurmmm~ smua sbb org xnk amek roti!asek nak amek jem jek!tensi tau~

After break fast..anta Mekna pulang..pon tersalah jalan jugak..hah...ini aku salahkan ko Mekna..!!hahahha..sebab ko pon dah terlajak jalan tunjuk arah jalan pulang ko..hahahha..So, balik ikot lar highway...aku pon x tau highway ape aku ikot..tup2!!dr Puchong dah tembus Putrajaya..then aku ni kalo msk P'jaya..mmg lar fail nak cari hgway blk..so ikot sgnbod ker Bangi...

Ikooooot punya ikooootttt..tetiba leh sampai simpang nak gi Dengkil..errr???aku pon nak patah balik rasa mcm dah jauh sgt..so aku cont pjalanan aku sambil berharap ia tembus ke Nilai..jalaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnn punya jalaaaaaaaaaaaaaannnnnn punya jaaaaalaaaaaaaaaaaaaaaaannn...aku tgk kedai2 kat tepi jalan...dah sampai JENDERAM HILIR...!!oit..aku rasa aku dok Msia nie..xde lar besau mana pon..pon leh sesat sampai kesana..aku dah x sedap ati..sah2 aku dah sesat..xper2...aku ikot batu jalan..ke Bandar Salak Tinggi..dah nak dkt ngan Nilai kan..

Sekali korang!aku rasa mcm aku prnh jln kat jalan tuh ngan abg aku...tp disebabkan mlm yg gelap..kini sudah terang..aku adekmu dan engkau abang..(ok mengarut masuk lagu Hujan..!)aku x tau lar tembus mana..pokok kelapa sawit kiri kanan..jalan gelap xde lampu jalan..kete pon tetiba xde smua..aku satu2 nya kete kat situ..gerun x???naseb baik bulan pose..antu x muncul..!!ko tauuu!dah start bergenang ayaq mata...tetiba radio kuar lak lagu raya..lagu Siti Nurhaliza..yg air mata Syawal..sedih tak dapat beraya bersama..waaaaa~ meraung aku dlm kete!!!

Patah balik cari tmpt ade org..call mak aku..dah nanges2 nie..hahhh..mak aku pon cuak..aku apetah lagik..mak aku suh stop tepi jalan..cari balai polis terdekat..uishhhh..takkan aku nk menyerah diri..serender..kata kat abg polis..

encikkk..saya ter-sesatkan diri..boleh tunjuk saya jalan pulang tak??? T_T

Malu duhhhh...xnak2..aku teruskan pjalanan..aku call abg aku..or a.k.a my GPS tadi..abg aku kata ko terus jek..sebenarnya jalan yg aku lalu tadi..yg gelap2 tadi tuh...dah betol..yg aku ni penakot..sebab tuh aku patah balik..then..aku dah nampak jalan yg aku kenal!tembus salak tinggi..dah masuk Bandar Baru Nilai..wwaaaaaaweeeee~ rasa nak kuar dr kete gi cium signbod Nilai tuh..huuuu~

Sampai jek umah..mak aku membebel tak berenti..yer aku tau salah aku..mak aku dah pesan awal2..pas keje blk umh teros..jgn merayap..nak pegi2 tempat2 ko x tau jalan..bla-bla-bla-bla..mak aku siap cakap...

Hahhhh...ko kan berani..so berani lar lagik pegi buat perkara macam tuh lagik...!

Ok...sentap dahhh..!!huhuh..bangun sahur pagi nie..sambung kena bebel lagi..hahhh...padan muka ko AIDAAAAA...!!!


nota kaki: korang kalau sesat..baik korang call mak korang..sebab kekadang aku rasa lar..Allah sengaja kaburkan pandangan kiter sebab kiter ni derhaka kat mak masing2..esp aku lar..huhuhu..after call jekkk..terus jumpa jalan beb..dulu pon sama..sesat2..call mak aku even mak aku pn x tau jalan..tup2..dah jumpa jalan pulang!kagum tak?Makcik Jameah nie ade ilmu ker?errrr~








2 ratus ribu orang tambah perasa! :):

eniz said...

aidaaaaaaa...aku pon selalu sesat...cemane nih.tamau jadi cmtu.scaryyyyy..hihi

Cik Bambam said...

beb...ko scary ke perli aku nie???huhuhu... T_T

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...