Bambam's Addicted

Nak kerja kat Medan, Indon.

Me: mak..orang nak gi kerja kat Medan, Indonesia..mak bagi tak?
Mak: ko pegi keje sana..jgn balik2 dah..!org indon smua nk keje Msia..ko nak keje kat sana..ape kes??!!!

Erkkkk..sentap tau mak aku x bg dorongan langsung aku nak berhijrah dan membuka lembaran baru dalam idop..huuuu..mak aku siap cakap lagi..kang baru sebulan keje sana..ko dah nanges2 nak balik..wahahahhah..itu haruslah..idop sebatang kara di negara orang kan..hehehe..pastu mak aku cakap lagi..silap2 hari bulan..siap bawa laki indon jadikan menantu dia..hahahhaa...salah ek?adek aku lak cakap..kalo macam ARI WIBOWO kan boleh dibanggakan tuh..tapi aku nk mcm DUDE HARLINO..ohhh Doktor Rado..hahhaha..(pengaruh citer INTAN dari dulu)

Bukan per..aku rasa..aku nk idop berdikari lar..aku nk keje luar dari kwsn umah pon mak aku dah bising..pernah gak nk cari keje kat negeri lain kan..dulu konon2 nak gi Johor..nak keje kat sana..itu pon mak aku dah bebel macam aku nak cari keje kat LONDON..cittt~ dia kata aku ni boros ckit..ehhhh..boros banyakkk..yelar..dok ngan mak..mana lar beringat nak saving smua..ape2 belanja..kalo x ckp..aku leh jek nyendeng kat mak aku..korang yg dok ngan family pon mesti cmm tuh kan??!!

Aku nak rasa idop umah sewa..dok ngan kawan2..dulu stdy duk kat hostel..mana der merasa nak dok umh sewa kan..dok hostel pon terkongkong..dok umh apetah lagi..smua bnda yg kiter nak buat smua akan terbatas..aku pon nak gak merasa dunia bujang..errr..hahahha..ayat xleh blah ek..sebelom berumah tangga kan..dok umh bujang..blajar masak sndiri..kemas umh sndiri..xde lar MALAS-YANG-AMAT mcm dok umh mak nie kan..hahahha..

Final decision??we wait n c okehhh! :)



2 ratus ribu orang tambah perasa! :):

Fifi said...

aida..aku dah rase..sampai satu tahap aku buat keputusan sendiri..bagi aku.. "ape nak jadi, jadi lah. salah silap, jatuh bangun aku tanggung sendiri.." so, aku wat keputusan kuar dari umah walaupun mendapat tentangan yang hebat dari mak aku.. kalah drama melayu..hehehe..aku x menyesal..serius..dan sekarang..aku dah bertunang pon.. walaupun mendapat tentangan yang maha dasyat dari mak aku.. janji aku happy... mintak ampun & doa banyak2 kat Allah & sembahyang.. tu je.. huhuhuhu~ alhamdulillah hidup aku ter-urus...dah berdikari..hehehehe... :)

b a m b a m ' s said...

ikotkan ati mmg lar nk buat mcm tuh..tp aku kena pk pjg beb..kang mak aku dok sorang2..lagipon idop xde restu mak bapak..susah..even ko rasa bahagia skang..sok lusa..ko x tau lagik..sometimes..tak smua perkara pasal diri sndiri fie.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...