Bambam's Addicted

Sambal Belacan

Apa ada dengan sambal belacan...???

hahahahha...semalam aku dengan anak-anak buah aku mbuat pertandingan saper yg paling lama tahan kepedasan sambal belacan..kih..kih..kih...peserta-pesertanya adalah:

Peserta 1: Achik (aku ler tuh)
Peserta 2: Along (esya-9thn)
Peserta 3: Angah (adam-5thn)
Peserta 4: Adek (fiqah-3thn)

Peserta Jemputan: pipah..(age-21thn)

Aksi dimulai dengan peserta 2,3 & 4 memerhati dari jauh P1 memakan nasi bersama sambal belacan yg mpunyai sukatan 4 aunz banyaknya..sangat mengasyikkan makan sambal belacan dengan hanya bertemakan telur goreng dan nasi putih beserta udang goreng tepong...Ohhhh..sangat mengiurkan sehingga tidak bertambah nasi just bertambah sambal saje..heheeee~

Cabaran bermula dari P2 dan P3 mencabar diri masing2 saper yg dpt mkn plg byk n saper paling lama tahan..P2 mmg x tahan pedas..!so awal2 dah kalah!hahahaha..P3 meneruskan plawanan mencabar P1..well..nak lawan ngan I..for sure u kalah laling~hahahahha..

Kesimpulannya..aku juara lar..haishhh..budak2 zaman skang nie..elok mkn pedas2..biar cpt besar ckit..tp nnt takot sakit lain lak..over-hot chili..!!huhuhu..tapi x dinafikan sambal belacan semalam yg abg aku beli kat changlun katanya..mmg 2 thumbs up lar babehhh!!balik ni nk try wat megi sup+sambal belacan..wahhhhh...ade bran ko!!!

Peserta 4 hanya mampu buat mata tecik jekkkk..comel lar tuh wat muka tahan pedas even x rasa pon sambal tuh kan dik...cubit pipi gebush tuh nanti kang...yg peserta jemputan lak just tunjuk skill sekilas lalu jek..xde makna der..hahahahha..dahhhh..wat aku lapor lar....!!

nota kaki: im craving a cupcake...wwuuuuu~

3 ratus ribu orang tambah perasa! :):

the moonlight said...

hahaha..takde keje kah makcik ini..

aku pon craving cake beb!!nak yang creaammmyyy,lembut,rich txture..cream meleleh2..yummmm

Siti Nur Aminah said...

ko try mkn mi kari dgn sambl blacan..meletop de

b a m b a m ' s said...

herniz: aku mmg xde keje kalo kat umh..ari nie wat ptndgn saper aneskan sup daging plg cpt..!!hahaha.. smpi skang aku x dpt cupcakes tuh wehhh!!deemmmm~

aminah: sedap ker?hahahhaha...nnt test!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...