Bambam's Addicted

Pemenang di sanjung..Pengalah di booo~

Emosi okeh tgk badminton ari nie..even baru game 1st Lee Chong Wei berentap dgn Lin Dan..!!well..aku mmg x minat sukan..sukaneka jek aku layan..tp depends kat certain sukan lak..badminton mmg aku suka tgk..heeee~ bolaaa??!!errrkkk..x berminat..tp tgk team la jugak..aku tgk team local jek..piala2 eropah bagai aku x layan..Go N9..!!!hahaha..terbalik la pulakkk..pedulikkan..!!

Well..aku baru tgk 1st game..LCW kalah kpd Lin Dan..tp xper..adat lar tuh menang-kalah..dh xde rezeki kiter nak menang..xper LCW..aku x salahkan ko..ko dah cuba yg terbaik even byk gak mata free ko bg kat Lin Dan td..heee~ itu smua repson diri n psikologi kiter bile tertekan..akan acapkali melakukan kesilapan di luar kesedaran diri utk melakukan yg terbaik sehingga melakukan kesilapan secara x lgsg..so jgn nk slhkan LCW dia kalahhhh..!!yg penyokong2 Malaysia nak boo-boo or kutuk2 LCW..!meh berdepan ngan aku dulu okehhh!!

Cuba tgk korang lak yg main..jgn kata semi final..acara saringan balapan atau pas getah guna straw pon korang lom tentu lepas tauuuu..!!cittttt~ ini lar manusia yg khilaf..(aku pon sama gak)..kiter cbuk dok kutuk org tuh kalo kalah..kalo menang baru nak disanjung..itu mcm ker kalo penyokong yg setia??!!thenn..yg terlebih setia lak..pergi boo kat pihak lawan..x patut2..bg aku itu tindakan yg x berhemah lgsg...!!!x profesional okehhh!jgn lar cenggituh..kiter kena tunjukkan yg kita rakyat Malaysia penuh ngan tatasusila..korang dah luper ek rukun negara?nak aku ulang??
  1. Kepercayaan kepada Tuhan
  2. Kesetiaan kepada Raja dan Negara
  3. Keluhuran Perlembagaan
  4. Kedaulatan Undang-undang
  5. Kesopanan dan Kesusilaan
Hah..!!yg no #5 tuhhh..mana pergi tatasusila korang!emosi lak aku..aku ni mmg patriotik ckit..x suka penyokong yg macam lalang..nak sokong yg menang saje....dunia..dunia..so..tak kira kalah atau menang..kiter kena tetap sokong tanpa henti kat negara kiter sendiri..bukan sekadar menuding jari kat org lain dan membangga diri yg kiter bermain lebih bagus dr pemain tuh..korang nk menang..dia lagi 1000x nk menang..beban yg dipikul x sama dgn org yg melihat dgn org yg menggalasnya sendiri kan..so...kalo Malaysia x gi FINAL pon..aku tetap sokong pasukan badminton Malaysia..!!yeahhhhhh~


nota kaki: okehhh..aku menyampah aksi Lin Dan yg kunun2 nk menari hip-hop tuh tadi..ko blagak okehhhh!!!huhhh~

2 ratus ribu orang tambah perasa! :):

Anonymous said...

aku mmg sokong m'sia 100%..mmg agak terkilan tgk penonton pd match aritu..amat memalukan mem boo pihak lawan..seolah melambangkan rakyat kita x beretika..malu sungguh..urm..walau apa pun tahniah la kat pasukan negara..saya tahu anda2 telah berusaha sebaik mgkn..xde rezki jerr..usaha lagi k..mmg salute dgn corak perlawanan pihak lawan CHINA..x nafikan..dorg mmg all out aritu..huhuu

b a m b a m ' s said...

anon..kan3..!!!agak memalukan penyokong boo pada pihak lawan..manner maan pegi tah..huhuhu..then china mmg main bagus pon..so terima lar kekalahan ngan hati terbuka..try lg 2 years akan dtg..!!ehhehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...