Bambam's Addicted

Apa yang kita dapat belajar dari drama JUJUR AKU DAYUS??!

Assalamualaikummm..


Mesti ramai yang tengok drama JUJUR AKU DAYUS malam tadi kan.. CB pon tengok gak satu family.. 2-2 TV terpasang 2-2 cerita tuh yang terpasang.. dah bazir letrik kannnnn~ -.-'

My review

Cerita agak menarik walaupun pada permulaan cerita plot agak goyang.. meaning buat penonton terpikir-pikir.. apalaaahhh si Edd ni dok bengang sangat ngan bini dia kan.. hint sikit pon tak nak bagi UNLESS korang ada terlihat gazet cerita tuh... Baru lah dapat gambaran awal kenapa si Edd sakit hati ngan bini dia.. ehehhehe.. Well memang tak sangka watak si Aishah tuh macam tuh.. coz pikir dia kena rogol ker.. dia termengandungkan anak si Edd ker.. then Lis pulak dok bengang ngan laki dia.. laki dia lak dok bengang ngan bini dia.. pastu si Zul Ariffin tuh pulak dok laknattt si Lis tuh.. memang daku sakit hati kan.. nasib baik kau kena tumbuk dek Edd.. kalau tak aku sendiri yang tumbuk ko.. wahahahah.. emo tengok cerita tuh tau..

Pengajaran?

Banyak lak pengajaran dan iktibar yang boleh suami isteri ambil dari cerita tuh.. yang tak kahwin pulak.. boleh lar jadikan pengalaman menempuh hal mendatang.. keh keh keh..  

Kebengongan cerita??!!

Kau ada mulut kau cakap.. kau jangan membisu konon-konon kau benar padahal hakikatnya kau tak tahu.. jadilah macam si Edd dok prasangka yang bini dia tido ngan laki lain dan si Lis pulak tak nak dengar penjelasan Aishah.. alar.. dalam drama leh lah buat gituh.. relaitinya jangan lar korang jadi macam nie.. kekadang berdiam diri tak akan menyelesaikan sesuatu perkara.. ada faham??!!

SEKIAN!


5 ratus ribu orang tambah perasa! :):

nazirah said...

ramai ckp cite tu best. tak tengok pun. tak pe la nanti nak tengok kat youtube ;)

yep betul tu berdiam mmg takkan dapat menyelesaikan masalah..

lebih elok berterus terang..

Mama Zharfan said...

hero kurang hensem heheheh

nanakimie said...

cerita yg nora danish berlakon tu ke?nana xngk,sibuk mlm td..huhu....tajuk dia mcm best

tiefazatie said...

ngah tgk nie..hehe

Anonymous said...

Alaahaaii..mentality masyarakat kita yg seharusnya lebih matang dlm menilai.Yg penting pembawakan watak tu sampai atau tidak laa cik kak..bukan lebih atau kurangnya kehenseman seseorang tu.Kene reality check skit.Iya manusia tu memang suka dgn keindahan tp jgn laa keindahan tu menutup mata hati kita jugak.Tak semua yg hensem/cantik tu indah.Kene belajar melihat lebih dari itu.Orang kita terlalu pentingkan sgt bende2 mcm ni sampai kadang tu tak logik jadinya.Contoh..letak si aaron aziz yg kononnya hensem tp keje kat pasar borong atau pesawah padi..kan ke tak kena dgn muka licin bagai tu sume.Yg penting msg watak yg dibawa tu sampai ke hati kita bukan tahap kehenseman pembawa watak itu.Maaf..ku agak sensitif klu cakap pasal ni.Pemikiran kita seharusnya lebih bijak dari sebegini klu tak..kualiti naskah kita akan terus berada di takuk yg sama.Salam..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...