Bambam's Addicted

Kalau diikutkan hati yang teringin...

Orang kata... berfikir dan bertindak ikot lar akal dan waras fikiran.. jangan diikutkan nafsu yang tak reti nak kenal sempadan batasan.. Begitu juga dengan keinginan diri.. Nak diikutkan kata hati dan nafsu.. Kita leh jadi setamak-tamaknya manusia.. Asal terpikir dek fikiran.. semua nakkk! BAHAYA kan! Sebab tuh peribahasa mengatakan Ikut Hati Mati.. Ikut Rasa Binasa..

Andai kata kalau Allah makbulkan semua permintaan nafsu dan hati nie.. apa jadi ngan dunia zaman sekarang?? Jadi lar macam cerita-cerita Hollywood kat wayang tuh.. macam-macam di luar kotak fikiran dan di luar jangkaan imaginasi kita lar! tapi kan.. best jugak kannnn.. kalau dapat apa yang kita hajati selama nie.. daku ni kekadang suka gak pikirkan benda-benda mengarut.. kah kah kah..

Aku nak terbang.. takyah pakai apa2 kenderaan.. takde pakai petrol.. takde duit tol.. jimat duit semuaaa!!

Tapi aku still nak duit jugak.. nak shopping sakan tanpa pikir apa itu kemelesetan ekonomi.. seronoknya shopping hari-hari ekkk!! hahahahahah

Aku nak orang-orang yang aku sayang.. TAK AKAN tinggalkan aku.. =.=,

Aku nak otak aku hanya mengingati kenangan manis sahaja.. yang pahit tuh nak buang semua dalam icon recycle bin or tekan butang DELETE.. buat apa nak dikenang..

Tapi mana mungkin semua tuh terjadi.. mungkin yang bersifat fizikal boleh lar kita capai dengan bantuan USAHA.. yang dari segi rohaniah.. hanya mampu BERDOA..

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

20 ratus ribu orang tambah perasa! :):

PinKy MoMMa said...

kita tak kan dapat semuanyer tapi Allah kan Maha Penyayang..Dia lebih tahu mana yang hambaNya perlu hehe..

banyakkan berdoa ye dik :)
insyaAllah akan dimakbulkan..

THE LEKAT LEKIT STORY said...

sebab tu Allah tak makbul semua permintaan kita.. Dia tapis2 jugak. Kalau tak kucar kacir dunia. Allah Maha mengetahui apa yang baik & tidak..

Ct Aja said...

Bestnye kalau dpat shopping!!!!!! hi3, bunyi cam kecewa je...sbr k, stp yg Allah bagi 2 pasti de hikmah yg tersembunyi..

Sunah Sakura said...

yup, betul tu kak..huhuhu...kalo ikut hati semua nak kan??? tapi kita takleh ikot hati, kena ikot akal dan iman dalam dada...

eB ezrin said...

kalo leh delete akak pn nak. hu3

ini aku? said...

betol juga kan. tapi ada ayat yang berbunyi lebih kurang camni la

"boleh jadi yang baik itu buruk bagi kamu dan yang kamu rasa buruk itu baik bagi kamu"

kan? jadi kita kena bersyukur.

O'gosh said...

best kalau impian jadi kenyataan..anyway, datang singgah sini....

Arol Mubin said...

"Kadangkala Allah tidak beri apa yang kita mahu, kerana Allah ingin beri apa yang kita perlu." :)

Kalau dah namanya CB, nak terbang aje. Nak jadi macam Otromen lettew. :D

Cik Bambam said...

@PinKy MoMMa
betul tuh kak.. Dia lagi tahu apa yg hamba dia nie perlukan..huhuhu..

aminnn~ ^^,

Cik Bambam said...

@THE LEKAT LEKIT STORY
kannnn..kannnnn.. kalau x.. mesti makin kucar kacir dunia skang.. :P

Cik Bambam said...

@Ct Aja
kekeke..nak shopping duit nan hadooo! tuh yg entry ni terkeluar! kah3..

Cik Bambam said...

@Sunah Sakura
so akak mampu verangan je lar u olls~ kekekeke

Cik Bambam said...

@eB ezrin
kang delete smua.. x amek iktibar lar kita ngan apa yg terjadi.. :P

Cik Bambam said...

@ini aku?
hoping da best for us.. never stop to THANKS.. :P

Cik Bambam said...

@O'gosh
semua KALAU kan.. :P

salam kenal yer..

Cik Bambam said...

@Arol Mubin
kah3!! ko tau jek ek arol..nyampes kak non tau.. ehehhee..

so far hidup sekarang.. Alhamdulillah.. :)

tiefazatie said...

erm..setiap yg berlaku..pasti ada sebab musabab die kan..

Mohd Izzar said...

hmm. semua benda kta kena usaha. xda benda yg dtg mcm tu jew kn. hoho

Cik Bambam said...

@tiefazatie
yuppp.. kena terima qada n qadar kann.. :)

Cik Bambam said...

@Mohd Izzar
kekadang ada jugak yg dtg bergolek.. but for da things we dont need it.. :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...