Bambam's Addicted

Berkawan itu MUDAH!

Nak berkawan.. sesiapa jek boleh berkawan.. sekejap jek akrab.. tapi JARANG SEKALI kita akan KEKAL DALAM PERSAHABATAN..

Teman study..teman sebilik..

Cousins pon lebih dari kawan! =)

Dari yang single sampai dah beranak-pinak

Dari zaman sekolah sampai sekarang..
Tapi..
Kawan kita akan bertukar setiap masa.. Akan bersilih ganti tak kira waktu.. Kawan yang lama pon kekadang kita terlupa.. Kawan baru pulak, masing-masing sibuk cari keserasian untuk kekal.. Yang lama tak ke mana.. yang baru pula ke mana..berkata dalam hati..errr..terdengar ker korang?

Aku lain..dan dia lain..
Aku akan tetap cari kawan yang lama.. Bukan sebab aku tak nak keluar dari zon selesa.. At least kawan-kawan aku yang lain.. tak rasa apa yang aku rasa.. Terasa seperti ada seorang kawan yang HILANG.. Walaupon sebenar mana isue antara kami.. Ahhhh.. just forget it kan! takkan sebab satu perkara.. Persahabatan kita yang bertahun nak tergadai.. Sampai masa.. semua akan lupa.. apa nak kisah! kenapa nak makan dalam.. :)

Serik!
Orang lain cakap.. takkan kau nak biarkan kau jadi mangsa? Kau kan boleh cari kawan yang lain.. apa nak kisah lagi! Itu mereka..bukan aku.. Ya it's true.. Easy to forgive, but hard to forget! Sebab nila setitik, rosak susu sebelanga.. Tapi takkan marahkan nyamuk, kelambu dibakar kan? marah aku marah sekejap.. seteruk mana hati pon terluka.. ruang hati untuk memaafkan takkan pernah sempit.. sebab aku pon mengharapkan ruang kemaafan pada setiap hati yang terluka dengan aksi aku yang kekadang terlampau tak difikir oleh akal..

Kawan lelaki dan kawan perempuan?
Aku lebih selesa ngan sama jantina kot.. jarang lar keluar ngan laki.. first sebab memang janggal keluar ngan lelaki nie.. melainkan aku dah kenal sangat-sangat.. kedua sebab semua orang laki ingat aku nie bini/mak orang.. sebab tuh dorang tak ajak keluar! kah kah kah.. seriusly it happened to me okeh! aku perangai macam mak orang ar tuh kan?muka pon macam bini orang!then aku nie kan garang nak mampuihhh! laki pon tak nak dekat.. hahahhahahah.. kat blog jek tak garang.. kat luar.. korang tengok muka aku dah macam singa kelaparan! but it not means aku takde kawan baik berlainan jantina.. ada je sorang dua.. tapi BUDAK INI yang paling lama bertahan..hahahhaha.. sesentap mana, makan dalam macam mana pon.. redha jek ko kan! hehehe.. terima kasih! :')

Ady kata aku kuat merajuk! sampai dia bosan nak pujuk! hahahah..
Berjumpa dengan kawan baru?
Memang aku tak pernah join mana-mana gathering blogger.. bagi certain people ia seronok.. seronok kalau kita semua memang dah kenal.. tapi bagi orang yang jenis pemalu nak berkata.. macam aku.. ramah mesra tak semena-mena dengan orang asing.. walaupon hanya kenal di alam maya.. ia tetap janggal bagi aku.. baik aku pergi kenduri kahwin kawan-kawan sambil jumpa kawan lama.. haaa..itu baru seronok! :) Mungkin aku kena kenal ngan kawan-kawan bloggers minimum setahun baru leh jumpa kot..hehehehhe.. biar terhakis rasa malu..lebih-lebih lagi yang berlainan jantina.. =.=!

Berkawan itu MUDAH! Bersahabat itu yang SUKAR! =)

Footnote: Itu persepsi aku.. lain orang lain fikiran kan..and YES kawan-kawan baik aku banyak yang perempuan! =) yang lelaki ada jugak.. bilangan pupus macam jantina dia juga ar...errrr..

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

9 ratus ribu orang tambah perasa! :):

Sunah Sakura said...

ahahahah~ tu abg ady ke??? keciknya dia dulu... ops! ahaha~

betul tu kak, kawan lama lebih kenal kita sebab kita da lama kenal dia... kalau saya ada problem pun, kawan lama gak yang saya carik...

AdyBudika said...

ko tunggu aku sampai opis jap eh..kang aku komen entri ni..err..skang nie belum consider komen

Unknown said...

phew. susah cr sahabat sejati skrg. nasib baik shabat sy sume sejati. kehkehkeh

aDisH.sHidA said...

oooh ini la bambam yang ady cite malam tu

Cik Bambam said...

@Sunah Sakura
kurus ker? sama jek cam skang..errr.. time sakit tuh jek lar nmpk dia kurus.. hehehehe

kita old skul kan sunah..mesti nk cari kawan lama! ahhahah

Cik Bambam said...

@AdyBudika
uhhhh..takotnya i...takotnya i.. hahahahhaha

Cik Bambam said...

@EZAN IDMA
seronok lar kalau mcm tuh!hehehe..

Cik Bambam said...

@aDisH.sHidA
errr..dia citer per shida??!!ngumpat ekkkkk! errrrr..

Unknown said...

tak tau nk komen apa..
tp nk komen jgkk..haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...