Bambam's Addicted

Kecantikan wanita dan lelaki islam

Meh nak share..Tazkirah hari Jumaat.. :)


Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang cantik,adalah:-

1)Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan
2)Lelaki yang sedia menerima segala teguran
3)Lelaki yang memberi madu,setelah menerima racun
4)Lelaki yang tenang dan lapang dada
5)Lelaki yang baik sangka
6)Lelaki yang tak pernah putus asa

Kecantikkan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati.Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad S.A.W adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki.

Kegagahan Wanita..?? Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan.

Perempuan yang gagah,adalah:-

1)Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan
2)Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan
3)Perempuan yang tabah menangung kerinduan setelah ditinggalkan
4)Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Sayidah Khadijah R.A adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.


Footnote: INGAT! Wanita cantik bukan pada seksi fizikalnya dan laki yang gagah bukan atas dasar badan ketaknya! :P

6 ratus ribu orang tambah perasa! :):

NM02 said...

dik, no 3 utk lelaki tu mcm ada maksud lain plak.

"lelaki yang memberi MADU"

hehehe.... takooottttttttttt

LoLLa AdeLLa said...

wahhh , sukaaa ! Kalau lahh semua lelaki macam tu , bagus nyaaa .

Ila said...

betul tu..setuju sangat..hehehe

b a m b a m ' s said...

@NM02
hahaha...jgn tafsir gituhhh..

mberikan kebaikan even dibalas kejahatan..ahahahh

b a m b a m ' s said...

@LoLLa AdeLLa
takde..kan dah habaq.. Nabi Muhammad s.a.w jek.. :P

b a m b a m ' s said...

@Ila
:P...kan!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...