Bambam's Addicted

Pernah tak korang rasa..

Bila kita suka.. semua lagu happy jek berkumandang di corong radio.. Semua beat rancak jek yang berkumandang.. sampai kita fikir.. semua orang kat dunia turut bergembira dengan kita.. Alangkah seronoknya dunia masa tuh kan.. Pandang ke langit.. langit cerah jek.. sampai bentuk awan pon ada bentuk smily and love.. :)

Tapi bila kita dalam keadaan bersedih.. kita dengar lagu.. and kebetulan lagu tuh pon sedih ikut mood kita.. Pendek citer.. kita rasa.. semua lagu tuh macam menyanyi sinis pada kita.. atau mungkin kebetulan lagu itu adalah luahan hati kita yang tak terungkap dek kata..?? Langit mendung then hujan.. siap ada petir n kilat sabung menyabung.. Kita pon rasa.. langit pon menangis sama macam hati kita sedang menangis..

Lebih teruk lagi.. time kilat and hujan.. kita pon terpikir.. mesti ada orang meninggal hari nie.. Bumi pon tangisi siapa dia yang pergi.. Kita tak semena-mena menangis jugak.. padahal kita tak tahu puncanya apa.. Hati sayu macam cuaca yang menangis dekat luar.. Hati risau tak menentu.. Kita pon telefon family dekat rumah.. mungkin 6 sense kita.. rasa macam ada sumting bad happen kan.. dah call dengar suara yang kita sayang.. Alhamdulillah tak apa-apa..

Tapi aku malam nie.. cuaca dekat luar.. hujan dah berhenti.. tapi hujan dalam hati tetap turun.. Bila gempa bumi berlaku.. kita kata bumi marahkan kita sebab kita dah lupakan bumi.. kita dah tak sayang alam persekitaran kita.. tapi kalau hati yang gempa.. orang tak akan tahu apa yang berlaku.. sebab orang tak nampak.. Mimik muka pon boleh disorok.. coz not everyone love to share their problem.. 

Bila jadi macam nie... mula lar hati kita terdetik.. Kenapa Tuhan tak ciptakan aku dengan sayap... Biar aku dapat lari dari masalah terjadi.. tapi burung pula diciptakan dengan sayap yang mana kita pasti dia tidak akan ada masalah.. macam mana kita tahu dia tak ada masalah? macam kita pakar tentang dunia burung kan..

Tapi kenapa aku rasa aku macam jadi layang-layang.. dibiarkan terbang tinggi bila angin kuat dan langit cerah.. dan dibiarkan tersimpan ketika hujan dan jemu untuk dimain..? Hari nie semua lagu sedih yang didengar.. walaupun lagu chipmunks beat rancak dengar dari tadi.. Itulah kuasa imaginasi.. --'

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

4 ratus ribu orang tambah perasa! :):

Novelgurl said...

Setiap orng ad maslh cara atasi je y mmbezkn satu sma lain.Kawllah emosi dngn bijak fikir positif ;D
Tp kkdng lyn emosi best gak tp jgn smpai terlalai ye =)

aNiss :):) said...

CB jangan sedih ya!! CHILL taw..

pisst : memang kalau kita dengar radio mase tengah emo...macam lagu tu perli kita je.. ngee =)

aNiss :):) said...

CB jangan sedih ya!! CHILL taw..

pisst : memang kalau kita dengar radio mase tengah emo...macam lagu tu perli kita je.. ngee =)

THE LEKAT LEKIT STORY said...

jauh nye melayan perasaan.. itulah nama manusia cik bambam.. kalau ada 1 rasa jer kan rasa takde warna hidup kita ni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...