Bambam's Addicted

Anak yang salah.. Ibubapa dapat makian.. eloknya perangai!

Jangan marahkan nyamuk, kelambu pula dibakar..

Kok yer pon marah dengan orang tuh.. si anak yang tak berfikiran matang atas kesemua tindakan beliau yang sungguh tak rasional.. TOLONG jangan DIHINA dan DIMAKI ibubapanya kerana melahirkan anak itu.. Mana ada ibubapa nak anak-anak yang berperangai jelik sampai boleh memalukan mereka sendiri..??!! 

Tolonglah kawal emosi anda.. Saya tak kesiankan anak yang terpesong akidahnya itu.. tapi saya kesiankan anda yang mengutuk ibubapa nya kerana perbuatan anaknya.. Rasional kah anda?? Nak ker saya pula kata dekat anda..

Patutlah ko nie kuat mencarut dan mengherdik.. mak bapak kau pun begitu agaknya!

Kesian mak bapak kau.. dapat anak macam kau nie!

Mak bapak kau tak ajar ek kau jadi macam nie!

Kau ni BODOH lar weh.. mesti mak bapak ko bodoh jugak lahirkan anak macam kau nie!!

STOP IT!

Niat awak baik untuk menegur.. tapi kalau itu cara menegur.. baik DIAM! Elok-elok nak mengurangkan dosa anak tuh.. menambah pahala dekat dia lagi ada lar.. kita lak dapat dosa dia.. Macam tuh lar bila emosi dah mengawal diri.. --' (skang kita reverse lak kejadian kat dia? amacam..senang duduk tak bila kita pula dapat teguran macam tuh?tak best kan..) Jaga adab sebagai MELAYU dan seorang MUSLIM..

Footnote: Kesalahan Cik Bambam jangan korang nak salahkan omak ngan apak den yo.. itu khilaf den sendiri.. Kalau perangai CB baik dan terpuji.. sila puji omak bapak den sebab ajar den baik.. =) Yang Buruk dari kita sendiri dan Yang Baik datang dari Yang Esa..

12 ratus ribu orang tambah perasa! :):

Novelgurl said...

uishshh~ sabor ~

Encik Suami said...

klu mcm tue lah org berkata..mmg kejam sgt org tue. Tak baek ckp macam tu kat ibu bapa mereka.

Klu depa terdengar...robek hati mereka.bertambah sedey mereka. Org luar jgn hanya pandai berkata dan menuding jari sahaja.

Betul kata CB..mana ada ibu ayah yg nak anak mereka jadi mcm tue.

Tapikan..siriyes..apa kes sebenarnye nie. anak org tue buat apa sampai mereka keji ibu bapa mereka?

b a m b a m ' s said...

@Novelgurl
sabor2...huhuh.. cuma terkilan dgn komen2 mcm tuh..uhuk~

b a m b a m ' s said...

@Encik Suami
yelar.. kalau kita jadi mak bapak pon x sanggup nak dgr orang ckp mcm tuh..

kes ada budak tuh hina agama Islam..pastu org lain maki mak bapak dia.. x patut sungguh.. --'

THE LEKAT LEKIT STORY said...

saya pun ada tulis entri pasal ni semalam

Encik Suami said...

occay2..baru lah saya paham apa kesnye.

klu mc tue..maybe budak tue yg salah.
salah pilih kawan n tak amalkan ajaran yg sepatutnye.that why dia buat staement mcm tue. Maybe budak tue kita kene tarbiyah dia balik supaya dia sedar. Tapi..klu nak tarbiyah dia..kene tarbiyah elok2 agar kene caranye.

Sunah Mohammad said...

hurm...tak patut, tak patut...kadang2 kita ni ikut amarah dan nafsu sangat, sampai lupa diri kita pun lebih kurang sama dengan orang yang kita marah tu..kesian kat ibu bapa, tetiba je kene..

NICK IRFAN said...

nape ni? ape kes?

b a m b a m ' s said...

@THE LEKAT LEKIT STORY
ha'ah..heheh..ada baca kang belog lekit smlm..tp nie terpandang komen2 dari satu FB nie..x suka betol cara dia menegur..huhuhu

b a m b a m ' s said...

@Encik Suami
yup..mayb lar.. org lain nk menegur pon x kena cara..siap suruh budak tuh gi mam*** lagi..x manis betol dibaca..dah la sama bangsa n agama.. =|

b a m b a m ' s said...

@Sunah Mohammad
yup! ibarat si khinzir dok pesan kat si anjing yang dia tuh haram..errrr.. tak ker sama tuh???

no offense..x ckp saper2..just perumpamaan..heehhe

b a m b a m ' s said...

@NICK IRFAN
tegur tak kena cara.. marahkan org lain..ibubapa lak disalahkan.. mencarut2 lagi.. x sesuai..!uhukk~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...