Bambam's Addicted

Kos MELEPAS~!! bosan tau!

Korang tahu apa itu KOS MELEPAS? Saper belajar ekonomi leh lar catch up ek meaning dia per..kekekeke.. Okehhh lar.. meh nak bgai tahu apa itu kos melepas.. kos melepas tuh macam apabila kita terpaksa memilih daripada dua atau lebih peluang, dan terpaksa mengorbankan peluang yang selain daripada pilihan yang dibuat. Jadi yang tidak dipilih itulah kos melepas. paham tak?? errr.. tak paham pegi tanya kak Siti Manis.. dia degree ekonomi..hehehehhe

Contohnyaaaa:



Ada 2 jenis barang.. Barang A dan Barang B.. Kita pilih nak beli yang mana..? Macam kalau kita pilih nak ambil barang A.. Jadi, Barang B itu adalah kos melepas.. Barang yang terpaksa kita korbankan untuk dapatkan barang yang terbaik.. atau dalam istilah cik bambam.. 

You are not GOOD enough to be CHOSEN dear!

Wahhhh..kasaq bunyi nohhh??! Apa perasaan korang kalau jadi barang yang "kos melepas" tuhhh? sakit hati takk?? Sakit hati kannn.. sakit beb jadi kos melepas nie.. ingat barang je ker ada kos melepas nie.. manusia pon leh jadi kos melepas.. cuma bukan jadi kos lar kan.. jadi orang melepas? bunyi mcm nak lepas gas jek kannn!!!

In realiti CB banyak terjadi jugak ar.. macam datang minta tolong kat kita bila susah.. then bila senang and ada kawan.. haremmm kejadah nak ingat kat kita kan.. bese lar.. aku tak salahkan ko.. human being kan.. cuma nak pesan satu jek.. Memang skang aku jadi kos melepas ko.. tapi kena ingat..kang sok lusa aku jadi kos utama orang lain pulak! time tuh.. ko pulak yang MELEPAS!

sekian!

footnote: Treat people nicely babe.. esok lusa kita tak tau lak orang buat kita macam mana! =)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

4 ratus ribu orang tambah perasa! :):

darkbatman said...

stuju.. same cam awek gak kan? biler dia kene wt 2 pilihan n lepaskan kita.. :(

b a m b a m ' s said...

@darkbatman
we're not gud enuff..huk2.. bawa hati pasrahhh.. :(

Novelgurl said...

Salam..opss..terlepas !

b a m b a m ' s said...

@Novelgurl
aip2..jgn melepas kat cni cik novel..kekekeke

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...