Bambam's Addicted

Tak boleh ker nak rasa DIHARGAI walau sedikit..

Kekadang kita nie dok buat macam-macam nak buat orang lain rasa bahagia..tapi kekadang jugak certain people tak rasa kita nie buat semua nie untuk dia.. apa yang dia rasa perbuatan kita nie menyusahkan dia.. sedih kan bila kejadian nie berlaku.. then mula lar nak give up dan fikir..for what kita nak bahagiakan orang lain sedangkan orang lain tak pernah nak hargai kita..

Di sebalik mata jernih ada air mata :'(
Lagi kecewa bila kita tanya dia sendiri tak nak respond.. Hanya duduk diam membisu tanpa memberi feedback.. then belakang dok citer benda negatif pasal kita.. Kita nie usulkan perkara bagi dengan cadangan untuk membaiki diri.. bukan dengan usulkan perkara tapi bagi kritikan yang tak membina... Orang memang tak leh nak faham isi hati kita.. even bestfriends kita sendiri pon kekadang tak faham dengan kita.. sebab tuh kita kekadang kena muhasabah diri.. kekadang kena tanya orang lain apa yang tak kena ngan kita so in the future kita leh baiki diri kita menjadi seorang yang lebih baik lagi..

tapi orang lain takut nak bagi feedback sebab takut kita ni lukakan hati dia pulak.. jadi dalam hal nie kita kena lar open dalam hal nie.. kita tak leh pikir orang tuh tegur bukan untuk menjatuhkan kita.. tapi dia sebagai seorang kawan nak buat kita memperbaiki diri kita.. dan aku rasa itu yang terbaik sebagai seorang sahabat..

Sahabat tak akan biarkan sahabatnya hanyut.. sahabat tak akan biarkan dia syok sendiri.. sahabat tak akan biarkan dia dari terus melakukan kesilapan.. seorang sahabat tak akan buatkan sahabat dia bersedih atas kesilapan yang dia sendiri tak tau, jadi sebagai seorang SAHABAT kita hendaklah tegur tindakannya..

notakaki: seorang sahabat yang terkilan.. :'( jangan sampai aku betol2 ngajuk membawa diri sudah.. tsk tsk tskkk..

0 ratus ribu orang tambah perasa! :):

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...