Bambam's Addicted

Kau macam Erra Fazira ker nak dapat laki macam Yusry KRU or Engku Emran?!?!!

Wahhhhh!statement hangit hangat tak u olls~! hahahahha.. Cik Bambam ko pon bukan secantek Maya Karin nak dapat laki macam Remy Ishak kan.. Then bukan macam Maria Farida leh dapat laki muka jambu macam Shah Jasle...or semanja Fasha Sandha untuk dapatkan 'duda' hangus hangat macam Jejai..??!!wahahaha.. tetiba lari topik lak! hehehehe..

Bukan per..terbaca satu wall dalam FB nie..kat Suria Cinta lar..per lagik kan yang cik bambam korang nie melayan malam2 cenggini..heheheh..topik malam nie pasal ciri-ciri laki/pempuan idaman untuk dijadikan pasangan..terkedu gak lak baca komentar-komentar tegar nie..Semua nak yang COMPLETELY PERFECT...!! Then ada lak yang sampuk macam tajuk entry di atas..hehehe..

Kita nie kan..sebagai manusia..memang suka pada kejadian yang cantik..memang lak tak dinafikan..nak baju yang chantek..ada ker nak pakai compang camping? nak beg branded GUCCI or PRADA or wat-so-ever lar kan..ada korang nak pakai plastik isi ikan kat pasar tuh kuar jenjalan? Rumah nak yang banglo..ada yang nak dok umah papan tiangnya satu? Pendek citer lar..kita nie kalau BOLEH nak mengharapkan semua yang HEBAT-HEBAT jek kan..

Umpama seekor pipit nak jadi Raja Hutan macam Sang Singa... Umpama Pak Pandir nak jadi Perdana Menteri Ketua Negara.. Umpama seorang kerani nak memiliki kete BMW.. Umpama mimpi dalam mimpi..ehhhh..nie tajuk lagu..heee~!

Berharap tak salah.. Berangan pon tak salah.. Korang tau apa yang salah? Berharap dan berangan tapi takde usaha.. Berharap dan berangan tapi sumbernya tak sepadan dengan kita.. Berangan dan berharap tapi hanya tinggal berharap dan berangan! tak bergerak ke mana.. Sebab tuh orang tua-tua berpesan.. ukur baju di badan sendiri..

Orang boleh kritik angan-angan or cita-cita kita.. orang leh cakap kita nie macam Mat Jenin.. Tapi angan-angan mat jenin dia berangan tak dapat hasil.. Even dia tak dapat hasil apa-apa dia berani untuk berangan dari orang yang sibuk mengkritik tapi dia pon sama  macam kita tak dapat apa! Means kita maju setapak dari dia..

same goes to nak cari pasangan.. Kita target jek lar ciri-ciri pasangan yang kita nak..even tak dapat sebijik yang kita impikan at least MEMANG akan terselit satu-dua yang sama...tak caya?pi tanya orang-orang yang dah kawen tuh..or korang yang dah kawen..try pikir-pikir dan renungkan balik..mesti ada terselit sikit ciri-ciri idaman hati korang selama nie..betol tak??!!

Jadi DONT STOP DREAMING..!Saintis yang berjaya pon dia start berangan dulu nak buat barang apa! Kita nie yang bukan saintis pon boleh jugak~! ahaks..Sooooo..kalau korang lar kan..??Apa ciri-ciri pasangan yang korang carikan?hehehehhe..

Cik bambam takmo demand..terbang tinggi sangat pon tak elok..kalau jatuh nanti sakit.. :) Yelar..kita pon bukan macam MAYA KARIN nak dapatkan REMY ISHAK tuh u olls~ ukur baju badan sendirik ek! :)




4 ratus ribu orang tambah perasa! :):

AtieEsa said...

Tiada yg sempurna..cukup la dapat orang yang boleh sempurnakan hidup kita dng kebahgiaan dan iman..

Cik Bambam said...

@AtieEsa huhuhu..betol..sempurna iman..sempurna lar semua kan.. :)

_ziela_ said...

tepuk dada tanya iman der..bg aku, iman tu akar yg plg kuat dlm pilih psgn..DAN biarlah yg nk jd pasangan hdp kita tuk selama2nya tu (insyaallah) sedap mata memandang tuk kita..biar x sedap kt mata org lain, yg penting ensem & kacak di mata kita..sbb pasangan kita tu la yg kita nk ngadap hari2..kang x kena ngan mata kita kang, kejap jer dah borink..bahya tu dek non..~!!!

Tingkatkan prestasi hiasi peribadi~~ (^_^)

Cik Bambam said...

@_ziela_ kannn!kalau dah cinta..semua yg kita tengok pasal dia jd chantek!heheheh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...