Bambam's Addicted

BODOH ker aku?

Prinsip idop aku..tak aper kalau kita mengaku kita bodoh tak pandai..tapi jangan lar tak pandai sampai ke sudah...Kita nie kalau tau tak pandai..kita kena belajar..jangan lar asyik nak harapkan orang nak buatkan serba serbi untuk kita..kalau sekali tuh ok lar..leh accept lagik..ini tiap kali nak buat benda tuh orang lain yang nak buatkan...ANNOYING lar jugak kan..so baik kita meng-annoying-kan orang tuh sekali iaitu time dia nak ajar kita yang keadaan mentalnya agak lembap dari dia menyumpah kita 1000x and tolong x ikhlas..mana korang nak?

So, next time bile kita dah belajar..kita tak perlu nak harapkan dan menyusahkan orang lain sebab kita dah leh buat sendiri..and additional benefit kita leh ajar dekat orang lain pulak..bukan ker lagi bagus???memanglar sharing is caring..tapi sharing everything without getting any benefit by two parties..ape kejadahnya?umpama yang kaya menolong yang miskin dengan hanya memberi sedekah..bukan ker lagi elok si kaya mengajar yang miskin cara untuk menjadi kaya sambil bersedekah..hehehehe..get it?so takde lar yang miskin bertambah miskin dan yang kaya semakin kaya..

Hah..lagi satu..kalau kita buat ape2 perkara..kalau tak tau kita tanya..betol..tapi type aku..aku suka buat dulu then kalau tak tau baru aku tanya..heheheh..xpon tgk sample or manual..sebab belajar dari kesilapan sendiri lagi senang diingati.. :P

nota kaki: letchurer aku dulu pernah berpesan..nak copy & paste boleh..tapi haruslah copy, learn n paste..!jangan copy & paste bodoh-bodoh cenggituh.. :)


0 ratus ribu orang tambah perasa! :):

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...