Bambam's Addicted

Semua akan jadi indah pada waktunya..

Aku dpt puisi ini dari seorang sahabat..thanks ziela..rasa nak share kat cni..sebab..setiap kali aku rasa down bout anything...mcm aku nk sumting..tp x dpt...or aku nak yg terbaik bg diri aku..tp Allah swt bagi aku yg lain..itu smua ade sebab kan..mari share!!

aku minta pada Allah setangkai bunga segar...
tapi Dia beri aku kaktus berduri...

Aku minta binatang mungil nan elok.,
tapi Dia beri aku ulat berbulu...

aku kecewa...
aku marah...
aku benci..
aku protes...

betapa tidak adilnya Allah padaku..
betapa tidak adilnya hidup ini...

tapi.................,

seiring berjalannya waktu, kaktus itu berbunga dan bunganya sangat indah..
dan ulat berpbulu itupun berubah menjadi kupu-kupu yang amat elok warnanya...


itulah sesungguhnya rahasia Allah..

" SEMUA AKAN JADI INDAH PADA WAKTUNYA..."

Dia tidak memberi apa yang kita harapkan,tapi Dia akan memberi apa yg kita butuhkan...


itulah gambaran diri kita,yang sering berkeluh kesah tatkala menerima pemberian dariNya yang tidak sesuai keinginan kita..
betapa sering kita menyia nyiakan nikmat pemberianNya hanya karena kita merasa semua itu tidak sesuai dengan keinginan kita...

Astaghfirullah... ampuni kami ya Allah...



0 ratus ribu orang tambah perasa! :):

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...