Bambam's Addicted

The Biggest Loser 3 Contest..!!!

Shortform as TBL3..okeh..skang ni aku nie sengaja ngengada nak masuk contest nie..utk pengetahuan anda2 semua..contest ni aku ade mention dekat previous post..tapi TLB versi blog je lar..macam yang aku pernah bg tau..before nie aku pernah join contest seakan macam nie..Cabaran Akademi Langsing Dr. Rozmey and aku hanya peserta di luar akademi..okeh lar tuh..dapat 5 kotak JM5 free and berjaya turunkan almost 15kg within 1 and half month kan..

Aku ni kalau nak buat sesuatu..mesti ada target pencapaian..mcm aku dlm competition JM5 ni dlu..konon2 nak turunkan berat badan dlm 20kg lar..kalau boleh..then nak jadi juara..sebab juara..hadiah yg bakal digondolinya adalah wang tunai bernilai RM10,000..!!hahhhh!tak blink-blink mata ko.. $_$

Tapi jangan nak cakap aku ni mata duitan lak..tipu lar korang pon tak pandang duit..cuma bila tengok ganjarannya..kita akan lebih berusaha dalam membuat sesuatu perkara..macam dikira penggalak dalam melakukan sesuatu perkara kan?dan boleh meningkatkan motivasi diri sendiri..macam tuh lar lebey kurang..

Bila teringatkan ganjaran..kita akan lebih berusaha..dalam contest tuh..bila dapat tahu..hanya peserta akademi sahaja yang layak untuk merebut hadiah utama..memang aku frust down giler lar!dah pikir dunia nie dah berakhir..!hahahahhaha..tipu okeh..tipu..cuma aku frust jek..cakap tak serupa bikin jek..konon2 semua peserta layak untuk dapat hadiah utama..(naseb baik dpt JM5 free..so takde lar terkilan sangat)

So dalam TLB3 nie lak..memang ada hadiah..tapi aku sendiri pon tak tau apa hadiahnya..hahaha..tapi skang aku bukan aim adiah..aku aim berat badan ideal..nak dapat BMI yang normal..so aku masuk TLB3 ni sebagai 'bahan pemangkin' untuk kurus!hahahha..strategi harus ada..kalau buat sorang2 kat umah skang nie..susah nak maintain..so kalo aku masuk mende nie..aku HARUS-HARUS-HARUS diet untuk compete ngan peserta lain..

Jadi kawan2..gud lucks for all participate!lets be skinny!hahahhahaha...aku compete ngan 12 peserta yang lain..susah tuh!!okehhh..no turning backs!chaiyok2!!!



nota kaki: strategi harus bijak kan!nak start diet biler nie?ari ni dah melantak makan..sok ade kenduri kawen..hahhh!fengsan koooo~



0 ratus ribu orang tambah perasa! :):

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...