Bambam's Addicted

Hate skinny people!

Ok-0k..cool babeh..aku bukan nak kondem skinny people..hehehhe...I hate skinny people coz i'm not one of them...dats all..hehehhe..jeles sebenarnya..huhuhuh

Pernah tak korang terpikir..apa yg korang idamkan..apa yg korang mimpikan..jadi kenyataan?bak kata pepatah..bagaikan bulan jatuh ke riba..mana mungkin ia jadi kenyataan kan..tp..ini betol2 terjadi..memang bulan jatuh ke riba..!!siapa sangka..aku antara 20 org yg terpilih di antara 5000 lebih penyertaan??!!Alhamdulillah~syukur sesangat..x pernah mimpi nama naik..time tuh hanya sekadar reg tanpa mengharap..suddenly after a week..dpt call..aku terpilih dlm contest nie.. ;p happy giler mcm nak pergi cium pipi dr. Rozmey!kahkahkah...

Well, everything going fine within 4 weeks..mmg byk rintangan dlm nk diet nie..almaklum ler..org yg kuat mkn..errrrr..selera besor org kata..hehehe..nak control tuh smua..kena cutting segala qtty mknn yg diambil..and kena bersabar ngan ape yg x bole dimakan..mmg DUGAAN BESAR okehh!lebih2 lagi dgn org2 sekeliling yg mengapi-apikan aku ngan menu2 mknn BOMBASTIK..!huhuhu..tibe2 dr seorang yg x kuat jeles..jd PENJELES TERBESAR di bumi ini..huhuhu... -_-'

Tapi aku tau..itu hanya sementara..nnt dh dpt BMI normal..hah..makan lar ape ko nak makan aida oiii..tp still kena jaga jugak dietnya.. ;p sian kat mak..makan sorg2 time weekends..yelar..tukang teman dan pencadang menu nk msk dh x berkecipung dlm bidang ini..(for now..soon i'll be back..!!) sampai mak siap ckp.. "apa lar nk mkn ari ni..nak msk pon mkn sorang jek" aku ngan idea paling bernas memberi cadangan pd beliau.. "apa kata mak masak megi jek!hehehhe"...owhh..tanpa mengambil kire aspek2 lain..lantas emak beliau pon trs memasak megi..hahahha..chill k mummy..just temporary..then ur beloved daughter yg kuat mkn ni akan beraksi balik!hehehhe..lagipon..aku buat mcm ni pon atas saranan mak beliau jugak kan..kata takot aku gemok mcm syanie lak..kang ssh nk kurus balik..takot laki nak dekat lar..coz gemok sangat...(adakah patot ibuku berkata begitu padaku??!!)..mak..kalo kiter gemok xde org nak ek?enot tuh kawen jugak..syanie pon kawen..lg besau dr aku..then..biarlar future husband anakmu ini terima seadanya..kang kalo kenal time kurus..then dh kawen jd gemok lak..sok lusa..x mustahil kena tinggalkan??!!suddenly mak diam..leh lak dia jwb.."time dh kawen gemok tuh len citer.."huhuhu..coz mak aku pon bdn naik pas kawen gak..hahahhaha..tp arwah ayah x tinggalkan pon..owhh..dia yg tinggalkan kami.. errrmmm..coz of jantung..y?heavy SMOKER and pemakanan yg x leh nk dikontrol..msti aku dpt bakat pemakanan dr my late father kan??hahahhaha..but seriously..time ayah ada dlu..aku x kuat mkn pon..coz dia mrh kalo aku mkn byk..hahaha..owhh..4get bout sad story..

Ramai tanya aku..KENAPA KO NAK KURUSKAN BADAN?????????!soalan aper lar yg kamu2 smua ni tanya..kalo aku kurus..perlu ker aku nk kuruskan lagi?siler jwb balik dlm bentuk jwpn..bukan mcm aku yg mnjawab dlm bntuk persoalan okeh!first..aku nk kurus sbb aku nk dpt body santek..hahahah..mcm skool2 dlu..errr..kurus sgt ker aku time skolah..btw..at least still BMI normal lar kan..huhuh..then..biler dh kurus leh cari n pakai baju lawa2 kan..SEMESTINYA..!!hahahah.. okeh..aku mmg kuat jeles ngan bdn yg saiz "free size" nie..mcm my lil sis..ko bedal lar baju aper..muat ajek..aku yg carikan baju kat dia ade lar..coz xleh nk pakai..tp happy tgk dia pakai baju yg aku x leh nak pakai..huhuhu..SACRIFICE itu xper kan..then yg paling penting..nak stopkan cemuhan certain people yg slalu ckp kat aku.. "makin chat lar aku tgk ko nie.."..."happy ker skang..?makin membesar nmpk"...fine..!shut up!it's my body..not yours..then ada ku minta duit ko beli mknn..??!!korang tumpang mknn aku lg ade lar kannn~ aku x kesah pon..aku mmg suka bg org mkn..biar sama2 gemok mcm aku..hahaha...

CONCLUSION is...owhhh..aku mmg jeles kat org2 KURUS..!!yg tetiba kata "aku nak gemuk ckit lar"..bersyukurlar anda wahai manusia...percayalar..biler bdn anda dh besar ckit..anda akan mula merasai gundah gulana, khuatir dan risau akan fizikal diri anda itu..huhuhu..apa yang penting? KERJASAMA??!!hahaha..bukan2..

Bersyukurlar dgn wutever physical body type kiter ni kan..kite manusia yg x sempurna..ada TERLEBIH dan ada yg terkurang...kite just boleh berubah untuk menjadi yg lebih baik..itu kan dituntut..then stop talking bout other people..!


p/s- I need supporters not attackers k..


2 ratus ribu orang tambah perasa! :):

Yot | is | Yati said...

yang..best nyer ko terpilih. aku wish ko dapat turun banyak k. coz aku nk beli gak produk ni. nnt leh la share experience k.

Cik Bambam said...

hehehe..thanks..ko beli ngan aku tau!!hahaha..aku jd dearler pasni..ngeee~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...