Bambam's Addicted

Perempuan Berkalung Serban

Salam semua,

Ni nak citer psl citer 'perempuan berkalung serban'..mmg bam suggest korang tgk citer tuh...hehehhe..tangkap leleh wooo..mmg xleh handle tul tgk citer tuh..penuh ngan pengertian tersirat..mula2, mmg x tau pon pasal citer ini..ni tgk pon coz one of my friend yg suggestkan...tanx mekna..!!Ok, bam just bg a lil bit sinopsis ok..yg lain korg tgk sndiri..heheheh..kalo nk donlod..korg leh donlod kat syok...heheh...ni mmg port i donlod movie best pon..just search dat tittle ok..

Back to the movie td..kisah pasal seorang perempuan yg selalu pertahankan hak dia sbg seorg pempuan coz dia ni one of the student kat satu persantran..tau x persantran tuh ape???alarrr...ala2 skolah pondok lar kiranya..heh..beliau jugak ank perempuan pengasas skolah ini..so mmg lar pasal disiplin2 ni..mmg ler ayh dia punya bapak straight..!!wa kata sama lu..just imagine..bole pulak ayh dia mrh n pukul dia coz beliau mberontak n menafikan hak dia utk mnjadi seorg ketua kls..lagipon dia mng undi majoriti..slh ker dia jd ketua kls??bam pon pelik..huhuh..

Then..kisah percintaan dia yg penuh tragis..ngan liku2 perkahwinan dia yg penuh ranjau dan duri...cehwahhh..!!ayat..!!hahahah..perkahwinan pertama, dia jd mangsa dera seksual laki dia..!!zalim betttooolllll..!!dia ingt bini nie mesin seks ker..??!!huh..nsb baik dorg divorce..kalo x..aku nk msk jek dlm filem ni ketok2 kepala laki dia..!!!then yg plg menyayat ati..perkahwinan kedua...waaaaaa~ mmg aku nanges tgk part ini..sedihhh...ada satu petikan dialog yg buat aku tersentuh...pasal dia xleh nk trime laki ni..(btw..laki ni bf dia dr zmn kecik2 lg)...dia xleh trima laki ni coz laki ni tnglkn dia pegi cairo utk stdy..pas2 xnk reply2 surat dia..org tuh punya lar beria anta srt...ko satu pon x bls ek..!!kalo aku sndiri pon..i pon naik fedup..!!ehh..one of the dialog..

" Jangan sebut aku perempuan sejati jika hidup hanya berkalung lelaki, tapi bukan bererti aku tidak butuh laki untuk aku cintai"
Disini ade persoalan yg tmbul..ape yg dimaksudkan dgn "berkalung" lelaki tuh..??gue sndiri nggak ngerti dehhh..huhuh..saper2 ade pnjelasan disini..Others, byk lg klimaks2 citer ni..klimaks citer ok..aku x ckp klimaks lain..!!!(hah..mula lar ade berpikiran negatif tuh)..ehhh..citer ni pon ade unsur yg tidak sesuai dituntun oleh bdk bwh 18thn and for those yg bujang...hahahaha...

Kat sini bam nk plotkan plot2 cerita yg bjaya mbuat aku tertarik melihatnya hingga abes..padahal kepala dh naik pening kemengantokan tahap gaban!!
  1. First marriage yg kena deraan seksual
  2. Babak dia & laki no.2 hampir kena rejam sampai mati coz difitnah berzina
  3. Babak laki no.2 tuh menasihati isteri beliau...(so touching coz laki ni penuh ngan kesabaran)
  4. Laki no.2 dia mati...arrrhhhh!selalunya aku suker kesudahan yg menarik such as 1 of the hero mati ker...tp tidak utk filem ini...huhuhu..pempuan tuh berhak utk hidup bahagia!
  5. Part..ayah dia meninggal..buat aku terkenang kembali pengalaman aku 9 thn yg dulu... -AlFatihah- to my late dad..
So korang..tgk lar citer ni..bam bg 4 bintang..!!!bam upload ckit lar saper pelakon2 dia ek.. =)
So just watch the movie k..!!


Regards,

0 ratus ribu orang tambah perasa! :):

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...