Bambam's Addicted

Komen seorang anak seni?

Kalah Kak Ogy punya komen!
Ini gara-gara Encik Anon baca entry CB dekat "Apa yang kita dapat belajar dari drama JUJUR AKU DAYUS??!".

Well, memang tak dinafikan apa yang disampaikan oleh Encik Anon kita ni adalah benar.. Memang kekadang kita ni sebagai manusia lebih suka melihat yang tersurat daripada yang tersirat.. yang sedap dipandang diharapkan seperti cantik di dalamnya juga. Hakikatnya hidup kat dunia ni tak semua macam tuh kan.. Cuba kita gantikan pelakon lelaki lain tak ada rupa tapi lakonannya mantap dalam watak Haris Ombak Rindu.. Adakah pencapaian filem itu sama seperti yang asal?

Mungkin tidak!

Ibarat Pepatah lama.. Dari mata turun ke hati. Apa yang dipandang akan dinilai dahulu dari dalaman. Awas! Mata boleh menipu, dan hati juga boleh menipu. Tapi kalau diperkatakan tentang keikhlasan. Hati akan lebih ikhlas dari mata bukan??

Pandangan CB? I love to watch all genre of film.. Dari yang kurang promosi hingga yang promosi berjuta-juta. Walaupun filem tersebut tak mendapat hit dalam wayang. CB tetap akan tengok. Kadang-kadang orang sekeliling kata.. citer nie best.. citer tuh best. padahal bila kita dah tengok.. jauh panggang dari api sebab pemikiran kita memang tak sama dalam nak menilai sesuatu perkara. For me, better kita sendiri tengok filem tersebut walaupun hero-heroinnya tak ada lah top mana. But at last, i give my own opinion rather than heard from certain people who had put complaining at first place before watching that movie first kan!

Celoteh Cik Bambam: CB suka tengok wayang. CB suka tengok orang berlakon. Dekat UUM dulu pon aktiviti kokurikulum yang CB ambil adalah Seni Teater! Belajar teater dan menonton teater best tawwww!!! :D


4 ratus ribu orang tambah perasa! :):

Jaja Ahmad said...

jom tgk teater upin ipin..aku nk try mintak tiket kt paksu aku...nak x??hehehe

tomatokering said...

amboiii tak lama lagi CB jeadik retisss la.. ewaghhhh :P

Cik Jannah said...

jannah pon suke tgk wayang. tapi tak suke tgk cerita melayu. bukan tak support tapi kalau tak kena dgn jiwa buat hati ronta2 memaki . dari memaki baik tak payah tgk unless ada pakwe jannah si sem berlakon. haha

Cik Bambam said...

@cikjaja
sayaaa nakkkk!! nak sangat2!! tanya tau!!! hehehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...