Bambam's Addicted

Satu hubungan putus.. satu lagi bertaut..

Dalam dunia nie.. keseimbangan alam memang laaa satu perkara yang misteri.. macam.. Kenapa diciptakan siang dan malam.. kenapa ada anggota badan kiri dan anggota badan kanan.. Pendek cerita.. semua benda diciptakan berpasangan.. tapi kenapa hati kita diciptakan satu?


Sebab hati kita milik orang lain.. kita kena cari 'orang tuh' dan cantumkan kembali.. auwwww~ sweet lar kau Cik Bambam.. hahahahahha... Dalam gelak.. ada duka.. dalam tangisan.. ada sepasang tangan dihulur lap air mata kita.. betul lar kan? tak tangan 'orang tuh'.. tangan kita sendiri..

Rutin terjadi dalam dunia..

Ada yang berkahwin.. dan ada yang berpisah.. just got a news dari my fren.. she'll be end her solo life soon! siap ajak kita teman beli barang kahwin lagi.. katanya.. jangan bising-bising.. biarlah jadi dulu.. and dia memang dari dulu.. since kenal ngan lelaki tuh.. memang diam-diam aja kisahnya.. tang berbaik.. tang bergaduh.. tak ada pula di war-warkan pada dinding muka buku macam pasangan yang lain.. and for me.. it's so sweet and humble.. awakk... yer.. awak lar! saya tak tahu awak baca ker tak.. tapi kalau awak baca kedian hari.. saya nak cakap.. saya doakan awak bahagia dengan pasangan awak! saya memang salute awak dari dulu sampai sekarang.. dari segi pendirian awak.. agama awak.. awak banyak ajar saya..

Dan buat kawan baik saya yang lagi satu.. dia baru putus dengan BF nya.. yes.. To end a relationship..  perasaan sakit tuh.. kedua selepas kehilangan/kematian orang yang kita sayang.. takper lar awak.. walaupun umur kita makin meningkat.. jodoh awak tak sampai lagi.. but at least.. awak tak buat keputusan yang salah untuk masa depan awak nanti..

Allah s.w.t kenalkan awak dengan dia.. sebab dia nak kenalkan awak dengan orang lain..

Macam my fren yang telah kehilangan suaminya.. usia perkahwinan baru setahun dua.. tapi Tuhan lebih sayangkan suaminya.. suaminya meninggalkan dunia..dia hidup dengan seorang anaknya.. bayangkan lar.. hidup baru nak merasa manisnya perkahwinan.. agaknya.. tempoh pahit perkahwinan pon tak sempat merasa lagi kan.. BUT.. totally shocked when she'll already get married to another men last few weeks after less a year her husband passed away.. atas dasar Cinta! I missed her wedding sebab kena attend another wedding lain.. eksaited nak pergi sebab kagum ngan ketabahan hidupnya.. macam cerita novel!

Walaupun cinta lain pergi.. Allah s.w.t kurniakan kita dengan cinta yang lain.. based on her experience.. saya tahu.. ada 'orang tuh' pon sedang tunggu dan cari saya.. kannnn?? kannnn??

9 ratus ribu orang tambah perasa! :):

Amirahh said...

wah, mendalam betul maksud entry ni. hehe :)

Aziela said...

Exactly. Yang penting dalam urusan pasangan hidup nie, tak perlu tunggu dan tak perlu cari. Kita teruskan hidup seperti biasa, redha dan bersyukur setiap hari, serta enjoy the life. Sekiranya masa itu tiba, dia akan datang sendiri.

Jaja Ahmad said...

kawan baik yang satu lg tu aku kah???hehehehe

Unknown said...

orang kata,patah tumbuh hilang berganti..walau tak sama tapi saling melengkapkan

suria lekatlekit said...

soal jodoh ni susah nak ramal apatah lagi nak teka cuma mampu berusaha & berdoa jer

Ct Aja said...

cik bambam kite ni bila lak...hihihi

Cik Bambam said...

@Aziela
kalau x cari mana nak jumpa kak? usaha xde..hehehe

Cik Bambam said...

@cikjaja
hahahahahhahahahhaha.. alar kantoi.. nyampah tauuu!!

Cik Bambam said...

@Ct Aja
tlg aja carikan laaaa.. ehhh..congrats weddinggg!!1 hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...