Bambam's Addicted

Gempa bumi terbaru di Acheh!

Hangat status di Facebook tadi pasal masing-masing merasakan gegaran.. Maaf lar.. teman tak rasa lar gegarannya sebab bukan kat tempat yang tinggi kot.. Tengok news tadi.. terdapat gempa bumi di Acheh dengan gegaran 8.9 skala richter! Amaran tsunami telah pun dikeluarkan di Acheh dan begitu juga di Selatan India, Thailand dan utara Malaysia.. Nauzubillah.. Kalau diimbas kembali.. kekuatan gegaran pada tahun 2012 ini hampir gempa bumi tsunami pada tahun 2004 dulu 9.3 skala richter..


Sumber dari Facebook melaporkan..


An Indonesian official says an earthquake with a preliminary magnitude of 8.9 has hit off Aceh, on the northern tip of Sumatra.

Distances
434 km (269 miles) SW of Banda Aceh, Sumatra, Indonesia
550 km (341 miles) SW of Lhokseumawe, Sumatra, Indonesia
963 km (598 miles) W of KUALA LUMPUR, Malaysia
1797 km (1116 miles) WNW of JAKARTA, Java, Indonesia

Ya Allah.. selamatkan lah hamba-hambamu Ya Allah.. takutnyaaaa.. teringat tsunami 2004 dulu.. kita telefon mak menangis sebab masa tuh dekat UUM.. Takutnya time tuh.. huhuhuuh.. nak tengok news update apa terjadi pada negara jiran kita nie.. hurrrmmm.. Moga selamat semuanya... :'(

Celoteh Cik Bambam: Dunia kita makin hampir dengan kiamat.. memang banyak gempa bumi lately kan?? :\

4 ratus ribu orang tambah perasa! :):

sRie aRTy ! said...

بِسْمِ اللهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اْسْمِهِ شَيْءٌ فِي الأرْضِ وَلا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيْعُ العَلِيْم

doa elak musibah :') semoga semuanya terselamat .

Aziela said...

Akak merasai gegaran tersebut. Tapi entah kenapa macam rilek jer... heheheheheh

~diAhOntHeblOg~ said...

vavava...takot kan..huhu..

cIk JanNah said...

semoga semuanya selamat. insyallah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...