Bambam's Addicted

Pasangan yang tua atau yang muda?

Malam tadi dengar Dj lin berceloteh kat Suria Cinta.. tajuknya adalah .. " Pasangan yang macam mana anda pilih? Yang muda atau yang tua? " haaaaaa.. kalau diikutkan normal alam.. yang perempuan lebih sukakan lelaki yang tua sikit daripada dia manakala yang lelaki akan pilih yang lebih muda dari beliau.. If I'm not mistaken lar.. baca dekat mana tah.. umur lelaki matang adalah 3 tahun lebih tua dari perempuan.. meaning! If CB sekarang 26 tahun.. laki yang sama matang pemikiran adalah 29 tahun! Haaaa.. korang jangan tertipu kalau lelaki sebaya tuh macam matang sikit.. hahahahha..


Perempuan kat matang cepat compared than men.. lumrah alam kot kan.. ada jek lelaki memilih perempuan lebih tua dari dia untuk dijadikan pasangan hidup. Mungkin sebab lelaki macam tuh tak berapa gemor nak melayan gadis-gadis muda yang suka sangat diberi perhatian kan? ahaks~ Just like my bro lar.. wife dia pon 4 tahun lagi tua dari dia.. bahagia jek sampai sekarang dengan anak 4 orang.. InsyaAllah ek.. :) (Parents si kembar tuh lar..)

Manakala perempuan yang sukakan lelaki lebih berumur pulak dah normal kot.. setakat 2-3 tahun itu bukan persoalan.. persoalan sekarang ni yang 20 tahun lebih tua macam cerita Soffiya tuh.. Kalau dah jodoh.. apa nak dikata. Honestly.. berbeza kapel dengan lelaki yang berumur dengan lelaki yang sama baya or muda sikit dari kita.. Lucky me I got both experience! haha! 

Ex-bf CB dulu.. tua dekat 12 tahun dari CB kot.. sebaya ngan abang sulong.. cool jek orangnya.. nak marah pon susah.. kekadang daku yang sengaja cari masalah supaya nak gaduh secara sengaja.. gila tak gila lar jugak time tuh.. hidup takde porak peranda.. mana nak thrill kan! haha! Apa kita cakap.. tak ada nak dibangkangnya.. dia cakap.. suka hati u lar~ romantik? hentah! dia romantik.. gua rock! mana nak ngam! :D

Bila dapat yang sebaya pulak.. ermmm.. memanglah makan hati jek manjang.. dia pulak rasa nak dimanja sentiasa.. kena pulak ngan perempuan yang tak reti nak romantika de amor.. sorry lar.. lebih-lebih lagi yang suka nak merajuk.. perggghhh.. alergik mak laki macam nie.. sekali sekala leh lar kita nak pujuk.. kot dah selalu.. lantak kau lar Pak Abu.. Mak Minah belah dulu..

Kenyataan? Susah nak dikata soal jodoh nie.. kita tak tahu yang muda atau yang tua untuk kita.. asalkan dapat jadi seorang Imam buat keluarga.. dapat bagi ai keperluan yang cukup.. kehendak yang tidak terabai.. pemikiran yang matang.. tak kira tua atau muda.. tidak bersifat keanak-anakan.. baik budi pekerti..bla bla bla.. hahah! Itu sudah cukup kot! 

Celoteh Cik Bambam: Korang punya partner? ada difference sangat ker? :)

16 ratus ribu orang tambah perasa! :):

bujal X said...

sebenarnya lelaki makin tua makin kool~~macam saya~

*uhuk! uhuk!

keh keh~

Aku Ibu Muda said...

lelaki lebih tua lg cool...itu hakikat :)

Sunah Sakura said...

ade gak lelaki yang lagi muda dari kita yang lebih matang fikiran dia kak..ehehe...

Cik Bambam said...

@bujal X
mcm puji diri sndiri jek nie! hahahahah..

Cik Bambam said...

@Aku Ibu Muda
mesti hubby akak lg tua dr akak ek? ehhehe

Cik Bambam said...

@Sunah Sakura
adaaa.. mmg ada.. tp x banyak.. :P

Aziela said...

CB memamng bijak. Lepaskan diri sebelum terjerat seumur hidup dengan jantan yang asyik nak dimanjakan..eisshh...x gomar den..

far_east said...

lamanya x dengar dj lin berceloteh...agak menarik topik semalam yea cik bambam...

ai pun ada both experince pasal benda nie..siyes la yg muda dari kita menampakkan sangat diri mereka yg kebudak2an...hehe

~diAhOntHeblOg~ said...

yeap..lagi2 pompuan yg dah lalui mcm2 dugaan hidup..lg cpt matang

-budakmusyuk- said...

hahah.. betul ckp ko bam.. mcm aku skang.. En Tunang aku kan sebaya dgn aku, asyik dia je nak di manjakan. Dahla aku ni kuat merajuk n cpat marah.. kadang2 aku kenala pujuk hati sendiri.. huhu.. nak wat camne, dh syg kan.. terima la seadanya.. tp dia cool juga, bila aku marah.. dia diam n tak lawan apa yg aku ckp. tggu smp aku reda baru dia ckp.. heheh

Anonymous said...

laki lebih tua is better la..lebih matured..lg muda prangai pn cm bdk2..mls nk layan..

Cik Bambam said...

@Aziela
kalau rela nak bermanja xper lar kot.. byk masa nak melayan.. ni kalau nak layan pe'el dia jek.. x koso den do! ehhehe

Cik Bambam said...

@far_east
kannn! dia x grow up lg lar tuh..hehehe

Cik Bambam said...

@~diAhOntHeblOg~
lebih2 lg pempuan sulong ek.. hehehe

Cik Bambam said...

@-budakmusyuk-
hahahahha.. korang pujuk lar diri sndiri masing2 ek.. heheheh

Cik Bambam said...

@Anonymous
agreed! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...