Bambam's Addicted

Sedih, 4 tahun sudah berkahwin belum mendapat zuriat.

Saya pon tumpang sedih..
Sabar lahhh.. Apa yang kita mampu buat lagi selain dah berusaha dan terus bersabar.. So CB google.. apa yang boleh kita bantu lah kan..huhu..


Amalan pertama.
Selepas Fajar ataupun Solat Subuh
- Baca Bismillah 1 kali
- Kemudian selawat kepada Nabi Muhammad SAW 3 kali.
- Setelah itu sujud dan baca kalimah syahadah 101 kali
-Dalam sujud tersebut mohonlah kepada Allah apa yang kita hajatkan. (Umpamanya: “Ya Allah, kurniakanlah kepada hamba mu zuriat atau anak yang soleh yang Engkau berkati di dunia dan akhirat)
- Kemudian tutup doa tersebut dengan membaca selawat 3 kali.
 
Amalkanlah cara ini baik suami ataupun isteri selama 15 hari atau teruskan jika masih belum berhasil dan jangan merasa putus asa. Sebab Allah tidak suka terhadap orang yang suka berputus asa.

Amalan kedua.
-Suami hendaklah membaca “Ya Mutakabbir” (Allah Yang Maha Memiliki Keagungan ) sebanyak 11 kali sebelum mengadakan jimak.
-Isteri hendaklah membaca “Ya Awwal” (Yang tiada permulaan adaNya) 333 Kali setiap hari.
-Isteri hendaklah membaca setiap hari “Ya Zaljalaali Wal Ikram” 11 kali kemudian tiup di dalam air dan air tersebut diminum.
-Suami isteri hendaklah membaca surah Yusuf / surah Maryam setiap hari.

Amalkanlah dengan penuh harap agar dimakbulkan oleh Allah SWT akan zuriat yang baik dan mendapat rahmat daripada-Nya.

Before tuh usaha lar dulu ek.. buat IVF ke ape ker.. uasha+tawakal = pasti JAYA! ^^,

Ni lagi satu keywords! Saper cari kak ipar aku nie woi~!!! Mesti kak ipar ai google nama sendiri.. hua hua hua

9 ratus ribu orang tambah perasa! :):

EZAN IDMA said...

thanks share :)

apik pehe said...

huhu...untuk yg dah berkahwin tu

Ila said...

kira ok lagi keyword nya tu..hehhee

nabilah_2908 said...

mudah-mudahan doa mereka di makbulkan oleh Allah... :)

Cik Rose Cute said...

Sabar...Apa yang penting terima sajer dari Ujian Allah...

THE LEKAT LEKIT STORY said...

tp best kan bila tgk keywords org mula mencari kita x kira la yg cari tu musuh atau kawan.. itulah yg terjadi sejak 2 menjak ni pd saya.. ramai org cari lekatlekit..

misz h0neyz said...

hYe..!!
j0m t0l0ng VOTE h0neyz kat http://miszh0neyz.blogspot.com/2011/10/k0rang-baik-kan.html..
tq
;-)

Marliyana Mk said...

yeee..

usaha..usaha :D

cik pulau said...

lol..
kakak ipar ke..
saje nak test tu.
tak pun cb cari sendiri tak..
hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...