Bambam's Addicted

Nafkah anak yang dituntut oleh Shafnie..Melampau ker tidak?!

Upgrade!

RM300 sebulan bagi dua orang anak diubah kepada RM3,770 sebulan.

LIST A
  1. makan minum bulanan sebanyak RM400 
  2. pengangkutan RM240
  3. insurans pendidikan RM1,000
  4. pembantu rumah RM200
  5. pengajian al-Quran RM280
  6. dana amanah pendidikan RM1,000
  7. sewa atau ansuran rumah RM650
Okeh lar.. yang nafkah kat atas nie den setuju lar sangat-sangat.. mana nak cukup RM300 sebulan wehhhh!! Den sendiri pon tak cukup RM300 tuh.. perggghhhhhh~!!! Tapi yang nafkah lain-laian di bawah nie.. pejam mata jek lar AC Mizal oi..


LIST B

perbelanjaan tahunan berjumlah RM9,000 yang merangkumi..!!

  1. pakaian RM3,000 - Banyak tul nak shopping ek
  2. perubatan RM1,500 - HARUS!
  3. yuran sekolah atau tuisyen RM500 - ini kena letak list utama kat atas!
  4. aktiviti kokurikulum RM1,000 - Tak tahu lak den budak-budak Ko-k banyak cenggini lak..
  5. hiburan serta percutian RM3,000 - Wahhhhhh!! ada ek nafkah gini?
Belanja List B no 1,2 dan 5 tuh biar lar berpada-pada.. Pakaian, perubatan dan hiburan tuh.. banyak benau.. Apa kata si AC tuh bawa anak-anak dia shopping sebulan sekali.. pergi bercuti ngan family kedua tuh bawa lar anak-anak ngan bekas isteri pertama nie sekali.. Kalau aku jadi budak-budak tuh.. mau tak tertekan.. tengok bapak hidup mewah yang anak-anak dok tengok jek.. -.-'

Tak habis duit tuh belanja bagi anak-anak.. lagi berkat ada lar.. dari dok berjoli sakan beli kereta mewahhhh.. yer dakkk? Allahualam.. pelik dari dulu kes AC Mizal ngan bekas bini dia nie.. kes nafkah dari dulu sampai sekarang tak sudah-sudah.. anak-anak jadi mangsa.. kesian.. hurmmmmm..


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

5 ratus ribu orang tambah perasa! :):

nabilah_2908 said...

agak melampau la tuntutan tu..hmm...

rara pinkmafia said...

AC dh cukup kaya dh pon.takkan 300je sebulan.haih.

Makbed said...

btui btui btui

Honey said...

Nafkah wajib bayar ... Tapi yang mintak pun biar ler berpatutan ... Jangan tuntut sebab dendam n nafsu ...

nikaviolet said...

dgn ape yg AC buat pada anak2 nye dulu tuntutan tu mmg patot pown...ade ke wat anak mcm tu.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...