Bambam's Addicted

Sungai Lui

Korang pernah dengar tak lagu Aizay tajuk dia Sungai Lui...tak pernah?kat radio banyak dah kuar...lirik lagu ni ditulis sendiri oleh Aizat..korang pon tak tau macam mana tercetusnya idea beliau dalam penulisan lirik nie kan..meh i story-mory ckit history lirik nie..Lirik nie just remind Aizat untuk balik kepada satu tempat di mana dia pergi menenangkan jiwa or berpikir..macam back to ur own root..asal dari kampung..alar..gituh lar..kalau tak silap Sungai Lui ni kampong dia kot..errr..minta maap lar Encik Aizat..dah tak hingat fakta2 awak sebut dlm radio dulu-dulu..hahahha..


Itu dia lar..nak balik Sungai Lui untuk menenagkan jiwa kan..kalau korang gi mana?hahh..korang figure out sendirik lar ek..kang nak citer hal korang tak jadi bambam's story lak..hehehe..kalau daku?aku tak pergi jauh..aku dok dalam bilik jek..aku akan terperap dari pagi-petang-malam-pagi besok-petang besok...hah..sampai ke sudah korang tak nampak aku kuar dari bilik kan melainkan waktu beta ingin bersantap jek..hehehe..dulu aku stress..gado ngan kawan..ke Johor aku bawa diri..sehari dua jek..gi tenangkan jiwa bertemu rakan sementel..thanks yatie.. :')


Tapi skang..aku tak nak terperap dalam bilik..aku nak kuar dari umah..even pergi Giant Nilai tuh..or just kuar makan dalam tempoh 15minit..tapi aku ni dari dulu sampai skang..tak suka kuar sorang2..bukan takot..tapi rasa macam lonely lar pulak..but lately..kuar gi mana2 pon sorang2..i'm avoiding from myself..dont ask y..hanya mampu mengadu pada Sang Pencipta di tikar sejadah sambil menanges..Sebab apa?sebab nanti kita mati pon sorang-sorang jugak..then kita tak boleh selalunya berharap bila kite need someone to talk..to help...mereka bukan selalunya ada untuk kita..so nak tak nak..kita kena tempuh sendiri..jadi belajar buat sendiri..aku mmg dr dulu suka buat sendiri..melainkan memang tak tau sesangat..dah tanya pon still tak leh wat jugak..so situasi itu mmg tak dapek den nak nolong..


Moral of the story: berdiri pada kaki sendiri..selemah mana pon kita..kita kena ingat..Allah tuh ada ngan kita.. :'( saya emo..saya rindu sangat ngan mak saya...nak kata aku cengeng..anak manja..katalah..korang tak kan paham idop hanya ada seorang mak untuk mengadu kaseh..tak de ayah untuk bertanya..kakak yg jauh dari cni..abang yang selalunya jarang ada di sisi adiknya.. :( dan adek yang bz ngan life dia yg kucar-kacir..saya paham..




1 ratus ribu orang tambah perasa! :):

Un Phat Lee said...

tetiba gua dapat idea untuk cipta satu lagu.yea.ehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...