Bambam's Addicted

Untittled Feeling

Dalam menghulurkan bantuan..kita acapkali mengharapkan balasan..walaupun sekelumit cuma..bukan hanya dengan kebendaan..tapi hanya dengan ucapan terima kasih pon sudah memadai bukan..mulut kita nie..bukan nya cukup malas nak ucapkan terima kasih...tapi kerana malu nya lebih dari malas nak keluarkan 2 patah kata tuh...atau tingginya ego seseorang itu dengan ucapan terima kasih...dengan terima kasih sudah mampu buat insan lain berlapang dada dan menanamkan semangat di hati bahawa tak rugi menolong orang..bukan ker??

Same goes to smile..bibir comel mengomel..terukir satu senyuman indah dari sebentuk bibir yang merah delima..melainkan pemilik bibir perokok tegar yang ber-rona agak kehitaman.. :) tapi tetap dihulurkan senyuman..lebih indah dari pemilik bibir merah delima yang masam mencuka dan begitu kedekut dengan senyuman..dengan hanya senyuman terjalin satu ukhwah..berbalas senyuman..adakah lebih elok..??

Ataupun dengan hanya meminjamkan sepasang telinga yang hanya untuk mendengar sebuah permasalahan dari orang lain..walaupun tidak membantu menyelesaikan masalah itu tetapi sudah cukup untuk meringankan beban yang ditanggung..dari melarikan diri dari mendengar DAN tidak membantu..kan??kan??

nota kaki: Allah s.w.t pinjamkan kita sepasang telinga..satu mulut..supaya lebih banyak mendengar dari banyak berkata perkara-perkara yang tak elok..dan hati untuk berkasih sayang.. :)


0 ratus ribu orang tambah perasa! :):

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...