Bambam's Addicted

Tips Diet

Ramai sangat dok tanya aku pasal tips diet nih...Siyes korang..aku bukan kedekot nak share tau...sebab apa yang aku amalkan selama nie pon..sama macam peng-diet tegar yang lain..certain people..dorang ada amalkan less carbo high protein..memang berkesan..aku pon amalkan yg ini..hahahha..tapi sebenarnya tak berapa nak elok utk badan..sebab apa??sebab tubuh kiter perlukan karbo..kita just perlu kurangkan saja..means still mkn nasi but in less quantity..tapi den ni dogil..!jangan lar diikot..sebab aku rasa dgn cara ini aku dpt kurus cpt..errrr..sendiri punya badan..sendiri punya risiko..sendiri tanggung ar..nnt jangan blame2 sama wa okeh!

Pastu..kita dah diet..apa yg perlu dibuat?kena lar exercise yer sayang-sayangku....tapi sayang2 sekalian...aku nie PEMALAS YANG AMAT nak excercise..ini pon contoh yg tak baik..dulu ada gak gi buat senam aerobik n gym..itu kisah dulu lar..kisah skang nie..wa turun naik tangga jek!itu pon selalu skip!hahahhaha..tak pon..gi parking kete jauh2..tak pon korang rajin2 ar gi bergosip dalam opis tuh..turun naik gi dept lain..hahahha..penggalak tuh!ingat tau..diet tanpa exercise boleh..tapi tahap penurunan berat badan amatlah perlahan..so korang pilih nak yg mana..nak cepat or nak slow??? =.='

Hahhh..korang malas exercise..korang gi sauna..!duduk jek dalam bilik sambil berpeloh...aku next month nak start sauna..seluar sauna ade gak beli..tapi tuh pon jarang pakai..mcm mana nak tau berkesan ke idak..ahhhh..janji aku pakai!malas joging?or tak berminat ngan joging..korang gi lar skipping...cycling ker..aku suka 2 xtvt nie..heheheh..tp cni xde cycling..harapkan skipping jek..(skipping mbakar kalori 2x ganda dr joging..org ckp lar..aku x cakap ek)

Kalo korang berduit ckit..ada gaji lebih2 tuh kan..duit2 simpanan yang masih wujud untuk dikorek..korang gi ar beli supplement tambahan..jusmate 5 ker..RX lite ker..atau produk2 lain yang korang rasa selamat untuk diambil lar kan..ni nak citaaa..dulu aku pengguna JM5..loss 15kg..skang beralih pd produk len..stop jap..nak tgk produk yg ini berkesan ke idak..murah ckit dr jm5..kiter tgk ler dulu yer..korang nak beli dr aku ker?hehehe..calling2 i jek ek..emel pon leh..drop kat komen tuh jek..wink2..!

So kesimpulan yang dapat dibuat???

KURUS = DIET YANG SEIMBANG + SENAMAN YANG KERAP

senang jek kan??senang cakap..payah nak ngamalkan..tau dah..pucuk pangkal apa?pucuk dicita ulam mendatang..?eh bukan..pucuk pangkal adalah hati..nak seribu daya..tak nak seribu dalih..bak kata orang..no pain no gain..!

nota kaki: nanti aku share lagi tips2 diet..memandangkan aku dah join TLB 3 nie kan..so sharing is caring..hahhh!yang penting!jadikan air kosong sahabat karib kita..! *wink-wink* V(~_^)v


0 ratus ribu orang tambah perasa! :):

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...