Bambam's Addicted

Marley and me..


Korang pernah tengok citer nier???tak pernah ker??alahai...aku pun baru tengok petang tadi pas balik keje..tak berhanjak dari depan TV sambil makan KFC..hahahhaha..meh aku story ckit..kisah dia mengisarkan sebuah keluarga yang hidup bersama seekor anjing yang diberi nama Marley..anjing jenis LAB..anjing ni besar tau..!!sepasang newly wedd ni amek anjing ni kat sales lelongan murah if not mistaken lar..beginning lambat beberapa minit lak..harap maklum yer..

Oh ya..pelakon-pelakonnya adalah Owen Wilson n Jennifer Aniston..secara ringkasnya lah..dorang ni bela anjing ni start dari dorang kawen sampai lar ada anak 3 org..lebih kurang 8-10 tahun kot..banyak suka duka dorang ngan anjing nie..gadoh pasal anjing..cinta2 sama anjing...anak2 dorang pon syg ngan anjing nie..dorang jaga anjing ni sampai lar anjing nie mati coz marley ni ade penyakit perot terbelit(kata doktornya) and nak bedah pon dah tak boleh sebab marley nie dah tua..sian dia..

Aku nanges wehhh..part laki tuh temankan anjing nie sampai dia mati..waaaaa..
itu anjing je mek..bukan manusia..

ehhhhh..kalo binatang peliharaan mati tak leh nanges ker...??
Boleh mek..tapi tuh kan movie...yang ko touching sangat ni apesal beb???

Aku sedih lar..macam anjing aku lak yang mati..

Eh nokkk..ko mana leh bela anjing beb..najis!

Itu tetap binatang lar wehhh...makhluk ciptaan Allah jugak!
itu monolog hatiku sendiri..hahahha..abaikan!

Ending dia sedih wehhh..aku memang sedih tgk citer nie...pas abes movie nie terus aku msk blk nak cover nanges..wahahhahah...apa yang aku tersentuh sebenarnya di sini..kita akan rasa janggal bila orang yg selalunya rapat dengan kita..selalu bersama kita..akan pergi tinggalkan kita..masa orang tuh ada..kita akan selalu kecilkan hati dia..bila dia dah tak ada..baru kita nak cakap yang kita ni tak ada niat untuk melukakan hati dia..bagi orang tuh pula..even dia dah dilukai dan melukai hati orang tuh juga..di sudut hati dia..bagi yang betul-betul memahami..dia akan tau dia memang tak berniat untuk melukakan hati kita..sebab dalam keadaan marah..segalanya yang buruk akan terkeluar dari mulut kita..tapi kita kena sedar..kalau kita kenang balik kenangan manis kan tetap lebih dari yang pahit..

Kenangan akan terus hidup dengan kita..selagi kita masih mampu mengingati..walaupun kita cuba melupainya..dan ia akan terus tetap segar sebab kita tau itu adalah perkara yang terindah akan kita kenang..bukan??even dia pahit..ia tetap jadi ubat..manis kalau terlebih..ia jadi racun dalam badan.. :) *pulak dah*


nota kaki: aku tengok citer nie ngan mak aku..dah separuh citer dia leh cakap.."ohhh..marley tuh anjing ker" hahahahhahah..!aishhhh makcik Jameah nie.. =='


0 ratus ribu orang tambah perasa! :):

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...